پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۱
۰ نفر

سالن ورزشی شش هزار نفری پورشریفی تبریز پس از مدت‌ها شاهد رقابت پرشور نوجوانانی بود که به عنوان آینده سازان و پشتوانه‌های کشتی کشورهای مختلف به شهر تبریز آمده بودند تا در رقابت با یکدیگر، قدم در جایگاه بزرگان ورزش کشتی بگذارند.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 610

حضور ۲۸۳ کشتی گیر نوجوان از کشورهای ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و عراق در دو رشته آزاد و فرنگی شور و حال خاصی به شهر تبریز و کشتی‌دوستان این شهر داده بود تا با حضور در سالن کشتی پورشریفی، شاهد اجرای هنرمندانه فنون زیبای کشتی از سوی نوجوانان کشتی گیر باشند.

تیم ایران نیز با ۱۴۷ کشتی گیر در دو رشته آزاد و فرنگی در برابر حریفان خوب خود قرار گرفت و در هر دو رشته و در مجموع با ۱۰ طلا، ۱۱ نقره و ۱۳ برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌ها، دست یافت. حضور تیم‌ها و کشتی‌گیران نوجوان کشورهای سر‌شناس کشتی چون ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و عراق باعث شد تا علاوه بر سطح کیفی خوب رقابت‌ها، کشتی‌گیران نوجوان ایرانی قبل از رقابت‌های آسیایی و در هر دو رشته آزاد و فرنگی در یک میدان مهم بین المللی در این رده محک خوبی بخورند.

برگزاری این رقابت‌ها به میزبانی ایران نتایج مثبتی خواهد داشت. افزایش شناخت و تجربیات مربیان نسبت به اعضای تیم ملی نوجوانان و از سویی دیگر شناسایی استعدادهای نوجوان کمک زیادی به آینده کشتی ایران می‌کند. به ویژه این‌که تیم ملی نوجوانان رویداد مهمی چون رقابت‌های آسیایی را نیز پیش رو دارد. برگزاری چنین رقابت‌هایی در شهرهای مختلف علاوه بر افزایش انگیزه در بین دوستداران کشتی و به ویژه نوجوانان، به افزایش تجارب و پشتوانه سازی کشتی نیز کمک زیادی می‌کند.

میزبانی قابل قبول آذربایجان شرقی و ظرفیت‌های بالایی که در پشتوانه سازی و گسترش فرهنگ این ورزش در این استان دارد که پیش از این کشتی گیران بزرگی نیز در رده ملی معرفی کرده است، کمک می‌کند تا در این استان با رونق و رشد بیشتر ورزش اول کشور روبه رو باشیم.

کشتی ایران همیشه به عنوان یک مدعی در رقابت‌های جهانی و آسیایی مطرح بوده و توان و قدرت کشتی گیران ایرانی، به ویژه نوجوانان و جوانان در رقابت‌های بین‌المللی بالاست. برگزاری و تداوم چنین مسابقاتی به اهمیت و جایگاه ویژه ورزش در میان رده‌های مختلف سنی به خصوص در میان قشر نوجوان کمک زیادی خواهد کرد. اما کشتی ایران به ویژه در رشته آزاد از گذشته‌های موفقیت آمیز خود فاصله گرفته است و تنها با توجه به نوجوانان و تداوم حضور آنان در رقابت‌های مختلف است که می‌توان به درخشش مجدد کشتی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک امیدوار بود.

کد خبر 140317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز