در شرایطی که محمد بنا از 2 ملی‌پوش دوپینگی انتقاد کرد و گفت که هیچ‌چیز بهتر از حقیقت و پاکی نیست، رئیس فدراسیون کشتی موضع حمایتی از این دو ملی‌پوش دارد.

کشتی بدنسازی

محمد رضا یزدانی‌خرم می‌گوید: «امکان دارد که مسائل پیش آمده به‌خوبی حل شود و بتوانیم از معافیت‌ها و راهکارهایی که داریم، استفاده کنیم و این کشتی‌گیران را از دست ندهیم. اگر تلاش‌هایمان هم جواب هم نداد، مجبوریم به دستور وادا تمکین کنیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در اردوی جدید این تیم 2 کشتی‌گیر دوپینگی را دعوت نکرده و به گفته او، قاسم رضایی به جای آنها در تمرینات تیم ملی حضور دارد. ظاهرا محمد بنا که موفق‌ترین مربی تیم ملی کشتی فرنگی بوده و با حضورش در این تیم، کشتی فرنگی ایران متحول شد، درصدد رهایی از رسوایی دوپینگ در اردوی تیمش است. اما رئیس فدراسیون خبر می‌دهد که به رای وادا اعتراض خواهد کرد. یزدانی ‌خرم ادامه می‌دهد:

« در نامه‌ای که ستاد مبارزه با دوپینگ برای ما ارسال کرده تست آنها مشکوک اعلام شده است. در صحبتی که با دکتر طاهری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون داشتیم، قرار شده مدارک لازم برای رفع این مشکل را به وادا ارسال کند، قطعا به این رای اعتراض خواهیم کرد و درخواست انجام آزمایش روی نمونه B را هم ارسال کرده‌ایم.»

درخواست انجام آزمایش روی نمونه B، یکی از راه‌های قانونی است که در این مواقع ورزشکار دوپینگی برای تبرئه خود روی آن حساب می‌کند. یزدانی‌خرم اما ماموران وادا را چنین متهم می‌کند: «ماموران وادا اهل روسیه بودند و این شائبه را مطرح می‌کند که شاید توطئه‌ای پشت این ماجرا باشد. شاید این طور باشد اما ثابت کردن آن کار آسانی نیست، به هر حال موادی که مصرف شده قابل دفاع نیست. تمام آزمایشگاه‌هایی که در سراسر جهان وجود دارد و وادا آنها را تایید کرده کاملا پاک هستند.

ممکن است در هر کشوری باشد حتی روسیه.» با این حال، رئیس فدراسیون با این جمله صحبت خود را نقض می‌کند: «به وادا اعتراض خواهیم کرد که چرا رقیبمان روسیه از ما تست دوپینگ می‌گیرد.» اگر ماموران وادا و آزمایشگاه‌های آنان از نظر محمدرضا یزدانی کاملا پاک هستند، فدراسیون کشتی اعتراض خود را چگونه تنظیم خواهد کرد؟

یزدانی‌خرم در ادامه یادآور می‌شود که 2 ملی‌پوشی که نتیجه دوپینگ‌شان مثبت اعلام شده، دلیلی برای استفاده از مواد نیروزا نداشته‌اند. رئیس فدراسیون با طرح این موضوع دوباره مثبت اعلام شدن دوپینگ 2 ملی‌پوش کشتی فرنگی توسط وادا را زیر سؤال می‌برد. او می‌گوید: «این دو ملی‌پوش اصلا احتیاجی به دوپینگ نداشتند، بدنشان آنقدر خوب بود که حریف نداشتند، اگر آدم ضعیفی دوپینگ کرده باشد، قابل‌قبول است اما چرا این ملی پوشان با این شرایط خوبشان دست به چنین کاری زدند.»

یزدانی‌خرم ادامه می‌دهد: «آنها شانس اصلی کسب مدال بودند و هریک از آنها به المپیک می‌رفت، 100درصد مدال می‌گرفت. این دو ملی‌پوش در این مدت بسیار خوب تمرین کرده بودند و هیچ خلافی هم از آنها سر نزده بود و خیلی عجیب است کسی که شانس مدال المپیک است، دوپینگ کند.» رئیس فدراسیون کشتی در صحبت‌هایش حتی احتمال نمی‌دهد که این دو ملی‌پوش دوپینگ کرده باشند. محمدرضا یزدانی‌خرم با بیان اینکه به‌شدت پیگیر رفع این مشکل هستیم، عنوان می‌کند: «نزدیک به بازی‌های المپیک است و زمان حساسی است. اگر لازم باشد، حتی درخواست آزمایش روی نمونه C را هم خواهیم داد.

متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی این متهمان را مجرم جلوه دادند.» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اما به این مسائل فکر نمی‌کند و این روزها تمرینات تیم ملی را بدون 2 ملی‌پوش خاطی زیرنظر دارد. از نخستین تمرین این تیم بعد از اعلام خبر دوپینگ 2 کشتی‌گیر ایسنا چنین گزارش می‌دهد: محمد بنا بدون توجه به این مسائل تیمش را جمع می‌کند تا تمرین را شروع کنند. قاسم رضایی کشتی‌گیری که به تازگی به اردو دعوت شده از طرف دیگر وارد می‌شود. محمد بنا به رضایی اشاره می‌کند و خطاب به خبرنگار ایسنا می‌گوید: «نگاهش کنید. سرحال و گردن کلفت است. هنوز بدن او مثل سنگ است. صبح خیلی خوب تمرین کرده است.» بدون اینکه به دوپینگ 2 شاگردش فکر کند؛ درست برخلاف رئیس فدراسیون کشتی.

کد خبر 140947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز