سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از 112 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است، گفت: قاچاقچیان به تازگی از مسیر فرودگاه اربیل اقدام به توزیع موادمخدر به کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌کنند.

 به گزارش ایسنا، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی در حاشیه ملاقات رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور قطر گفت: از مجموع بیش از 112 تن انواع موادمخدر مکشوفه 87 تن تریاک، شش تن هروئین، بیش از 15 تن حشیش، یک کیلو و 400 گرم مرفین کشف و ضبط شد.

 کشف بیش از 40 تن مواد مخدر از مرزسیستان وبلوچستان

 وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 75 هزار نفر توزیع‌کننده، تولید‌کننده و قاچاقچی توسط پلیس دستگیر شده‌است، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر با همراهی و کمک مرزبانان، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 40 تن موادمخدر را در مرز سیستان و بلوچستان کشف و ضبط کردند که این مقدار نشان دهنده رشد 90 درصدی کشف در این مرز استانی است.

 حسین‌آبادی با اشاره به تقویت ایستگاه‌های ایست و بازرسی در مرزهای شرقی از جمله سیستان، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و یزد گفت: تقویت ایستگاه‌های ایست و بازرسی در سالجاری در دستور کار پلیس قرار دارد.

 تعداد سگ‌های موادیاب دوبرابر شدند

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه تعداد سگ‌های موادیاب نسبت به گذشته دو برابر شده است، گفت:‌ با توجه به این که میزان کشفیات مواد مخدر توسط سگ‌های موادیاب در ایستگاه‌های ایست و بازرسی افزایش یافته است، پلیس به دنبال تقویت و استقرار سگ‌های موادیاب در تمامی استان‌ها است.

 به گفته وی، در ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌های کشور و مرزهای ورودی و خروجی سگ‌های موادیاب مستقر شده و نسبت به جستجوی مواد در بار مسافران مبادرت می‌کنند.

کشف بیش از 4 کیلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه

 حسین‌آبادی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با سفر حج نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر با همراهی پلیس فرودگاه‌ها اقدامات خوبی را انجام داده است، ‌گفت: پلیس بیش از 4 کیلو و 700 گرم انواع موادمخدر را کشف و از آغاز سال جاری تاکنون هیچ دستگیری در عربستان نداشته‌ایم.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه متاسفانه در حوزه موادمخدر صنعتی شاهد رشد بوده‌ایم، ‌گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 526 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون انواع قرص روان‌گردان تاکنون کشف شده است، گفت: در این رابطه 30 کارگاه تولید کننده موادمخدر صنعتی و آشپزخانه خانگی کشف و ضبط شد و در این رابطه بیش از 9 هزار نفر نیز دستگیر شدند.

 حسین‌آبادی افزود: پس از اصلاح قانون و تشدید مجازات تولیدکنندگان شیشه، اقدامات موثری در خصوص شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و تولیدکنندگان شیشه صورت گرفت که خوشبختانه افراد موثر در قاچاق و تولید شیشه دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند که امیدواریم این افراد به مجازات اعمال خود برسند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه با اشاره به سفر قاچاقچیان به کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: پلیس‌های کشورهای جنوب شرق آسیا به اتباع ایرانی حساس هستند و افراد باید نسبت به سفر به این کشورها حساس باشند.

 وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی میان پلیس ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا برقراراست، گفت: چندی پیش قاچاقچیان با این استدلال که پلیس کشورهای شرق آسیا زنان را مورد بازرسی دقیق قرار نمی‌دهند از طریق دو خواهر اقدام به انتقال مواد مخدر به یکی از کشورهای شرق آسیا کرده بودند که این دو خواهر دستگیر و به حبس ابد محکوم شدند.

 فرودگاه اربیل مسیر جدید ارسال موادمخدر به کشورهای جنوب شرقی آسیا

 وی افزود: به تازگی قاچاقچیان از مسیر فرودگاه اربیل اقدام به ارسال مواد مخدر به کشورهای جنوب شرقی آسیامی‌کنند به گونه‌ای که مسافران را به اربیل برده و از آن‌جا آنان را به همراه مواد مخدر مورد نظر به کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌فرستند.

 به گفته وی، متاسفانه پس از دستگیری ایرانیان شاهد حضور و مراجعه خانواده این افراد هستیم که باید گفت که این افراد نه تنها شان و حیثیت ایران را زیر سوال می‌برند بلکه از آنجایی که کشورهای آسیای جنوب شرقی قوانین مخصوص به خود را دارند نمی‌توان به این افراد کمکی کرد.

 حسین‌آبادی به مسافران توصیه کرد: به هیچ عنوان بار و محموله اضافی از افراد غیر دریافت نکنند چرا که برخی قاچاقچیان با این بهانه که بارشان سنگین است از شما می‌خواهند نسبت به انتقال محموله به آنان کمک کنید که اگر در هنگام بازرسی محموله مواد مخدر کشف نشد پس از گذر از گیت امنیتی آن را از شما بازپس می‌گیرند و اگر هم محموله مواد مخدر کشف شود مسافر به عنوان قاچاقچی دستگیر خواهد شد و قاچاقچیان اصلی از محل متواری می‌شوند.

 به گفته وی، برخی قاچاقچیان نیز با این بهانه که فردی در فرودگاه کشور مقصد منتظر بسته است از مسافران می‌خواهند که نسبت به انتقال بسته اقدام کنند که ممکن است در این بسته‌ها موادمخدر جاسازی شده باشد.

 دستگیری تبعه پاکستانی با 324 کیلوگرم هروئین و 49 کیلوگرم سود و افدرین

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در ادامه از دستگیری یک تبعه پاکستانی در یکی از مرزهای شرقی خبرداد و گفت: از این قاچاقچی 324 کیلوگرم هروئین و 49 کیلوگرم سود و افدرین که در جعبه‌های شطرنج سنگی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

 به گفته وی، افدرین و سود مواداولیه تولید مواد مخدر شیشه هستند که عمدا از طریق مرز پاکستان و عراق وارد کشور می‌شوند.

 حسین‌آبادی افزود: این قاچاقچی پاکستانی قصد داشت که این مواد مخدر را از طریق ایران به ترکیه ترانزیت کند.

 آزادی چند تن از زندانیان ایرانی در قطر به مناسبت ماه رمضان

  در ادامه این دیدار محمد ابوالعین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قطر نیز با بیان اینکه به دلیل اقدامات خوب و موثر پلیس مبارزه با موادمخدر ایران، میزان ترانزیت موادمخدر به قطر کاهش یافته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها نیم تن حشیش و 16 میلیون قرص آمفی‌تامین کشف و ضبط شده است.

 وی در ادامه درباره وضعیت زندانیان ایرانی که به دلیل حمل مواد مخدر در زندان‌های قطر بسر می‌برند، گفت: در امر تبادل متهمان پیشنهاد کرده‌ایم که افرادی که 60 درصد از محکومیت خود را گذرانده‌اند در اولین روز ماه مبارک رمضان آزاد شوند.

 به گفته وی، در صورت توافق با مقامات ایرانی، چند تن از زندانیان مواد مخدر ایرانی که در قطر به سر می‌برند آزاد خواهند شد.

در پایان این دیدار رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر قطر از نمایشگاه دفتر تبادل اطلاعات منطقه‌ای و آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر بازدید کرد.

کد خبر 140191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز