همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل رابطه نزدیک بین تروریسم و مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و بر لزوم ایفای نقش فعال توسط سایر بازیگران بین المللی در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

علی اکبر صالحی

یوری فدوتف معاون دبیر کل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل روز گذشته با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت و پیچیدگی مبارزه با مواد مخدر، بر لزوم سیاسی نشدن این موضوع تأکید کرد و افزود: در این موضوع باید بر اثرات آن بر انسانها توجه داشت.

به گزارش ایلنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان رابطه نزدیک بین تروریسم و مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و بر لزوم ایفای نقش فعال توسط سایر بازیگران بین المللی در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

صالحی ضمن اشاره به تلاشهای کشورمان در امر مبارزه با مواد مخدر خواستار توجه و حمایت بیشتر جامعه بین الملل نسبت به این اقدامات شد.

یوری فدوتف نیز جمهوری اسلامی ایران را شریک مهم و استرات‍ژیک دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل دانست و از همکاریهای ایران با این دفتر قدردانی کرد.

فدوتف ضمن اشاره به اهمیت مباره با مواد مخدر، بر لزوم تماس مقامات کشورهای منطقه در این مسیر تأکید کرد.

حمایت های مادی سازمان ملل از اقدامات ایران ناچیز است

مصطفی محمدنجار وزیر کشور نیز پس از دیدار با یوری فدوتف، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هزینه های مادی و معنوی و شهدای بسیار زیادی به خصوص در مرزهای شرقی و غربی کشور در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است و آقای فدوتف نیز بر این مساله اذعان داشتند.

وی ادامه داد: جامعه بین الملل همواره به اقدامات موثر و مقابله همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر اذعان دارند و از ما حمایت کرده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه حمایتهای مادی سازمان ملل و جامعه بین الملل از اقدامات ایران تا کنون ناچیز بوده است، گفت: جامعه بین الملل باید به تناسب حمایتهای معنوی، حمایتهای مادی خود را نیز از ما داشته باشد.

محمد نجار افزود: جامعه بین الملل باید تجهیزات مناسب برای استقرار در مرز و مقابله موثر با مواد مخدر را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث فعالیتهای بین المللی و منطقه ای در خصوص مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است و همکاریهای بین المللی و منطقه ای در مبارزه موثر با معضل ترانزیت مواد مخدر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیار ارزشمندی در خصوص مبارزه، پیشگیری و درمان دارد و آمادگی دارد این تجربیات را به کشورهای منطقه منتقل کند.

وزیر کشور گفت: مذاکرات خوبی با آقای فدوتف داشتیم و ایشان شناخت خوبی داشته و به هزینه های سنگین و اقدامات ارزشمند ایران در مقابله با مواد مخدر اذعان داشت.

محمد نجار افزود: دیدار با مقامات جمهوری اسلامی و بازدید از مرزهای شرقی برای آشنایی با اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ترانزیت و توزیع مواد مخدر از برنامه های فدوتف در ایران است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم این است که کاشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته و متاسفانه کشفیات ما نیز در چهار ماهه اخیر افزایش داشته است و ما خواستار این هستیم که افغانستان در این خصوص اقدامات موثرتری انجام دهد.

محمد نجار یادآور شد: آمادگی داریم همکاری‌های منطقه‌ای را در زمینه مبارزه با مواد مخدر با کشورهای دیگر منطقه گسترش دهیم

 

کد خبر 140675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز