همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش 81 درصدی کشف مخدر شیشه در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 سردار حمیدرضا حسین‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: در 4 ماهه اول امسال 664 کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه در کشور کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 81 درصدی را نشان می‌دهد.

 وی ادامه داد: میزان دستگیری‌های مربوط به موادمخدر شیشه نیز در سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94 درصد افزایش داشته است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه پلیس در تلاش است تا با بکارگیری امکانات بیشتر روند افزایش مصرف موادمخدر شیشه را کاهش دهد، درباره ورود پیش‌سازهای مواد مخدر به کشور گفت: بخشی از پیش‌سازهای مواد مخدر که در قالب قرص هستند از طریق دریا وارد کشور شده و در استان‌های مرزی این قرص‌ها به پودر تبدیل شده و قاچاق می‌شوند.

 حسین‌آبادی ادامه داد: بخش دیگری از پیش‌سازها هم که از آلمان وارد پاکستان شده از طریق استان‌های شرقی به ایران راه می‌یابند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از برنامه ویژه پلیس به منظور کنترل ورود پیش‌سازها خبر داد و به ایسنا گفت: میزان کشفیات پلیس در رابطه با پیش‌سازها افزایش یافته است به طوری که در سال جاری میزان کشف پیش‌سازها حدود دو تن بوده است.

 حسین‌آبادی ورود مواد مخدراز طریق دریا را از جمله موضوعات جدی با توجه به انسداد مرزها عنوان کرد و به ایسنا گفت: بنا بر اعلام سازمان ملل یکی از مسیرهای فعال قاچاق مواد مخدر از طریق دریاست که ایران نیز محموله‌هایی را که از طریق دریا وارد شده بود، کشف کرد.

 رئیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: تقویت و توسعه مبارزه با مواد مخدر در دریا و تقویت دریابانی از جمله موضوعاتی است که در دستورکار پلیس قرار دارد.

کد خبر 142977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز