دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا، با اعلام شناسایی بیش از 100 هکر در کشور گفت: هکرها بیشتر به‌دنبال شناساندن نقاط ضعف امنیتی در سایت‌ها برای نشان دادن توانایی‌های حرفه‌ای خود هستند.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: موضوع هکرها مسئله جدیدی در دنیای مجازی نیست اما با توجه به راه‌اندازی پلیس فتا، یک گروه خاص اقدامات هکرها را پیگیری می‌کند. وی با اعلام اینکه شناسایی هکرها از سوی پلیس در حال انجام است، افزود: تاکنون بیش از 100 هکر در کشور شناسایی شده‌اند و در مجموع میانگین سنی هکرها 18 تا 25 سال است.
کاظمی اضافه‌ کرد: اخاذی ازجمله جرایمی است که از سوی هکرها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به‌طور مثال هکرها با هک کردن برخی از سایت‌ها اقدام به اخاذی از صاحبان آن می‌کنند که البته اینگونه جرایم در کل دنیا متداول است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا درباره عضویت در سایت فیس‌بوک نیز اظهارکرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به‌دلیل عضویت در فیس‌بوک وجود ندارد و حتی اگر افراد از طریق فیس‌بوک اطلاعات‌شان مورد سوءاستفاده قرار گیرد و به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند، شکایت آنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما هیچگاه با این افراد به‌عنوان متهم برخورد نمی‌شود و بر این اساس عضویت در فیس‌بوک جرم نیست؛ مگر آنکه افراد بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا به ایسنا گفت: هر اقدامی که موجب هتک حرمت و حیثیت افراد در فضای فیس‌بوک شود جرم محسوب می‌شود و افرادی که در فیس‌بوک اقدام به توهین و افترا به مقامات دولتی یا افراد خاص کنند و هر شخصی که توهینی به فرد دیگری کرده‌باشد مرتکب جرم شده است. کاظمی افزود: بیشترین جرایمی که در فیس‌بوک رخ می‌دهد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد است.

کد خبر 140120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز