همشهری آنلاین : نایب رییس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش از برگزاری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا 21 تیرماه خبر داد.

المپیاد دانشجویی

دکتر جواد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از 21 تا 24 تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس در 16 رشته علمی دانشگاهی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته فقط بخش شیمی و ریاضی این المپیاد به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رقابت حدود 900 داوطلب در این المپیاد، تصریح کرد: نتایج بخش ریاضی و شیمی روز جمعه در مراسم اختتامیه این المپیاد اعلام خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه کشورهای اوکراین ، سریلانکا ، ترکمنستان ، قرقیزستان و تاجیکستان در این المپیاد شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته کشورهای سوریه ، عراق و اتریش نیز حضور داشتند که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب امسال در المپیاد شرکت نکردند.

وی با بیان اینکه در این المپیاد حدود 38 داوطلب خارجی شرکت می‌کنند، گفت: در ابتدا قرار بود که رشته‌های دیگری نیز به عرصه بین‌المللی راه یابد، ولی به دلیل محدودیت‌های مالی و عدم حمایت‌های نهادهای دولتی نتوانسته‌ایم برای سال جاری رشته‌ دیگری نیز به بخش بین‌الملل اضافه کنیم.

حاتمی با اشاره به تقدیر از نفرات برتر المپیاد، گفت: به نفرات اول تا سوم این المپیاد وام مسکن با بهره بسیار کم داده می‌شود، همچنین پسران شرکت کننده در این المپیاد می‌توانند برای انجام خدمت وظیفه نیز از امریه استفاده کنند.

وی افزود: به این دسته از افراد بورس دکتری داده می‌شود و همچنین بنیاد ملی نخبگان ماهانه مبلغی به آنها می‌پردازد.

معاون تحقیقات آزمون و ارزشیابی آموزشی و نایب رییس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش درباره نحوه شرکت داوطلبان در این المپیاد، گفت: در هر رشته 15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد، به این المپیاد راه می‌یابند.  

کد خبر 140064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز