چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: با ابلاغ دستو‌رالعمل نحوه هدفمندی یارانه شیر به استانداران کشور توسط وزیر بازرگانی، از امروز مردم با شیر یارانه‌ای خداحافظی کرده و عرضه چند نرخی این فراورده بدون اعلام رسمی قیمت‌ها آغاز شده است.

براساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها از امروز عرضه شیر یارانه‌ای قطع شده و شیر غیریارانه‌ای با افزایش قیمت و نرخ‌های متفاوت در نقاط مختلف کشور عرضه می‌شود. بنا بر ابلاغ دستور‌العمل وزیر بازرگانی نیز از این پس در هر استان کار‌گروهی تحت عنوان نظارت بر زنجیره تولید و توزیع شیر با مسئولیت استاندار و یا معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مسئولان استانی تشکیل و قیمت شیر را مشخص خواهد کرد.

همچنین به‌رغم قطع توزیع شیر یارانه‌ای و آغاز عرضه شیر غیریارانه‌ای از امروز، هنوز نرخ این فراورده در استان تهران به شکل رسمی اعلام نشده و اختلاف نظرها در این زمینه ادامه دارد که این امر سردرگمی بیشتر مصرف‌کنندگان شیر را به‌دنبال داشته است. با وجود این نشست روز گذشته دستگاه‌های ذی‌ربط برای اعلام رسمی نرخ شیر در استان تهران برگزار نشد.از سوی دیگر مشخص نبودن سرنوشت حدود 8 هزار تن شیر تولیدی دامداری‌ها که پیش از این در قالب شیر یارانه‌ای عرضه می‌شد نگرانی تولید‌کنندگان را به‌دنبال داشته و به گفته دامداران با این شیوه عرضه و نحوه تخصیص یارانه، این میزان شیر روی دست تولید‌کنندگان مانده و دامداران ناچار به عرضه آن با قیمت کمتر از نرخ مصوب و یا حتی مجانی خواهند شد.

رئیس اتحادیه مرکزی دامداران از قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز خبر داد و گفت: در پی قطع توزیع شیر یارانه‌ای از امروز 8 هزار تن شیر مازاد تولید روی دست دامداران می‌ماند و به‌دلیل فساد‌‌‌پذیری این محصول مجبوریم تا شیر را به هر قیمتی و حتی مجانی به بازار عرضه کنیم.سیروس روستا با بیان اینکه شیر یارانه‌ای در بسیاری از استان‌ها قطع شده و یا میزان توزیع آن کاهش‌یافته و از امروز نیز در بقیه استان‌ها و تهران توزیع نمی‌شود به ایسنا گفت: با این شیوه تنظیم بازار شیر به‌هم خورده و با ورود عده‌ای سودجو به بازار خرید، آشفتگی قیمت شیر را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 139691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز