گروه اقتصادی: تعلل برای تصمیم‌گیری در مورد شیر یارانه‌ای، موجب کاهش یا قطع عرضه این فراورده و حذف تدریجی یارانه شیر خانوار شده است.

طی چند روز اخیر میزان توزیع شیر یارانه‌ای در سطح شهر تهران به نحو چشمگیری کاهش یافته و اکنون شیر غیریارانه‌ای سهم عمده‌ای در سبد مصرفی خانوار دارد. با وجود این، مسئولان بخش بازرگانی این امر را طبیعی و ناشی از گرمای هوا قلمداد می‌کنند.همچنین اخیرا محمدرضا فرزین، دبیر کارگروه تحول اقتصادی دولت از سیاستگذاری برای پرداخت شیر یارانه‌ای به برخی اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی و پرداخت یارانه شیر به بخش تولید خبر داده که با این روند، یارانه شیر خانوار به‌تدریج حذف خواهد شد.

مجید علیداد، مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی لبنی با اشاره به توافق اخیر تولید‌کنندگان و وزارت بازرگانی برای پرداخت یارانه شیر به دامداران و کارخانه‌های لبنی و تعیین قیمت لبنیات توسط سازمان‌های بازرگانی استان‌ها به خبرنگار ما گفت: درصورت تصویب این مصوبه که به کارگروه تحول اقتصادی دولت ارائه شده، پرداخت یارانه شیر خانوار به شیوه کنونی منتفی خواهد شد.احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران استان تهران نیز با انتقاد از تعلل ستاد هدفمندی یارانه‌ها در مورد یارانه شیر گفت: پیامد پیشنهادهای مطرح‌شده در مورد شیر یارانه‌ای حذف تدریجی یارانه شیر خانوار خواهد بود.

کد خبر 138635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز