سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه تنها راهکار نجات دریاچه ارومیه از این وضعیت تامین1.3 میلیارد متر مکعب آب به‌عنوان حقابه دریاچه است گفت:

دریاچه در قسمت‌های جنوبی تا 10 کیلومتر پسروی کرده است. غلامعباس عباس‌نژاد در نشست دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه بیستمین دریاچه جهان و دومین دریاچه شور جهان است که طی 15 سال گذشته هم شاهد کاهش نزولات جوی در این منطقه و هم شاهد استفاده بی‌رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی اطراف آن بوده‌ایم. وی گفت: در حال حاضر میزان نمک در دریاچه ارومیه به 380 تا 400 گرم در لیتر رسیده و این نمک کریستالیزه شده که این وضعیت بسیار خطرناک است.

عباس‌نژاد افزود: در حال حاضر از 5 هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت دریاچه ارومیه 2هزار و 700 کیلومتر مربع آن تبدیل به شوره زار شده و ظاهرشدن گنبدهای نمکی در این دریاچه مدیریت آن را با معضلات جدی مواجه کرده است. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در حال حاضر درجه حرارت منطقه حدود 2 درجه افزایش پیدا کرده تصریح کرد: به این ترتیب میزان تبخیر از دریاچه ارومیه با شدت بیشتری انجام می‌شود لذا باید در حفظ آب‌های حوزه دریاچه ارومیه اقدامات جدی انجام شود. مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان‌غربی در پایان اعلام کرد که وضعیت کنونی دریاچه ارومیه با استفاده از هلی‌کوپتر و هواپیماهای پاورکرافت بررسی می‌شود.

کد خبر 139586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز