پنجشنبه ۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدها بحرینی پس از انتشار دستور پادشاه این کشور برای تشکیل کمیته تحقیق، به خیابان‌ها ریختند و علیه وی شعار دادند

bahrain

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، صدها بحرینی در تظاهراتی اعتراض‌آمیز در مناطق مختلف کشور بحرین، به اقدام شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور در صدور دستور تشکیل کمیته تحقیق برای حوادث چندماه اخیر این کشور اعتراض کردند.

بنا بر این گزارش، در حالی که مردم بحرین این اقدام پادشاه این کشور را رد کردند، دولت آمریکا با استقبال از آن، تشکیل کمیته مذکور را اقدامی مثبت خواند.

تظاهرات‌کنندگان بحرینی در حرکت اعتراضی خود، شعارهایی علیه رژیم بحرین و اقدام آن برای آغاز گفت‌وگوی ملی سر دادند و اقدام شیخ حمد در تشکیل کمیته را ناامید کننده خواندند.

مردم بحرین خواستار اصلاحات سیاسی و قانون اساسی جدی در این کشور و همچنین آزادی بازداشت شدگان سیاسی شدند ولی با حمله نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.

«شیخ حمد بن عیسی» روز گذشته، یعنی دو روز قبل از آغاز آنچه گفت‌وگوهای ملی در بحرین نامیده می‌شود و یک هفته پس از محکوم کردن هشت نفر از سران بارز مخالفان به حبس ابد، برای تحقیق درباره برخی حوادث که در چند ماه اخیر کمیته تحقیق تشکیل داد.

شیخ حمد روز گذشته وعده داد که با کسی که در نقض قانون دست داشته باشد و این امر ثابت شود، مماشات نخواهد شد. وی همچنین وعده کرد که کار دادگاه‌های فوق‌العاده نیز محدود خواهد شد.

 

کد خبر 139103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز