در روزهایی که مسئولان باشگاه پرسپولیس بابت عملکرد ضعیف در فصل نقل و انتقالات تحت فشار قرار گرفته‌اند، جذب محمد نصرتی تا حدودی آنها را به آرامش رساند.

فوتبال

این اتفاق در شرایطی برای پرسپولیسی‌ها مهم بود که آنها بعد از عقد قرارداد با علی کریمی، در جذب بازیکنان مورد نظر خود ناکام ماندند. از طرفی نصرتی در شرایطی راهی پرسپولیس شد که چند روز پیش با استقلال قرارداد داخلی امضا کرده بود ولی این مدافع با عبور از استقلال، تصمیم گرفت دوباره پیراهن قرمز پرسپولیس را بر تن کند. نصرتی روز گذشته راهی باشگاه پرسپولیس شد و بعد از توافق با مسئولان این تیم، قراردادش را در هیات فوتبال استان تهران ثبت کرد. او 3سال پیش هم پیراهن این تیم را بر تن کرده و در زمان مربیگری افشین قطبی قهرمانی لیگ را با پرسپولیس تجربه کرده بود.

نصرتی در مورد چرخشی که از استقلال به سمت پرسپولیس داشت، می‌گوید: «خود استقلالی‌ها بهتر می‌دانند که چرا من این تصمیم را گرفتم. من به باشگاه استقلال رفتم و با معاونان باشگاه و پرویز مظلومی صحبت کردم. آنها هم حق را به من دادند. البته مظلومی راحت این موضوع را نمی‌پذیرفت که جدا شوم اما وقتی به او گفتم به هیچ تعهدی عمل نشده، حرفم را قبول کرد. من به فتح‌الله‌زاده قول داده بودم اما این درست است که 2روز جواب تلفن‌هایم را ندهند؟ آنها می‌توانستند جواب بدهند و بگویند پول نداریم. تصمیم گرفتم با پرسپولیس که بعد از استقلال به من پیشنهاد داد مذاکره کنم و خوشبختانه با این تیم به توافق رسیدم.»

نصرتی وقتی با استقلال قرارداد داخلی امضا کرد، در مصاحبه‌هایش گفت که نباید با یک سال بازی کردن در پرسپولیس به او لقب پرسپولیسی بدهند ولی او حالا بعد از توافق با پرسپولیس، می‌گوید: «خوشحالم که دوباره به خانه‌ام بازگشتم. من از این تیم خاطرات خوبی دارم و پس از صحبت‌هایی که با کاشانی و استیلی داشتم، به توافق رسیدیم. به‌دلیل مشکل شخصی و خانوادگی نمی‌خواستم این فصل در تبریز باشم و در تهران هم 2تیم بیشتر نبود. آن زمان شرایط پرسپولیس طوری نبود که بخواهم به این تیم بروم و در نتیجه با استقلال صحبت کردم. از طرف دیگر از اینسو و آنسو می‌شنیدم که استقلال همزمان در حال مذاکره با یک مدافع وسط دیگر است، آیا این درست است؟»

باشگاه استقلال پس از ثبت قرارداد نصرتی با پرسپولیس، از این بازیکن شکایت کرد. علی امیری، معاون باشگاه استقلال در این خصوص می‌گوید: «نصرتی با ما قرارداد داخلی امضا کرده و در هر 4فرم مربوط به عقد قرارداد داخلی، اثر انگشت این بازیکن وجود دارد و به همین خاطر از نصرتی شکایت کرده‌ایم.»عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ هم در این مورد می‌گوید:«قراردادهای داخلی معتبر است. هر بازیکنی که قرارداد داخلی امضا کند و بعد به باشگاه دیگری برود طبق قانون باید 50 درصد قراردادش را به باشگاه اول پرداخت کند. نصرتی هم اگر با استقلال قرارداد داخلی امضا کرده باید نیمی از مبلغ قرارداد خود را به این باشگاه بپردازد.»

مذاکره با الونگ

دیروز مدیربرنامه‌های 2بازیکن خارجی در باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کردند و بازیکنان خودشان را به باشگاه معرفی کردند. گفته می‌شود آنها یک بازیکن از تیم ملی عراق و یک بازیکن از تیم اف سی بروژ بلژیک را به استیلی معرفی کرده‌اند که قرار است در چند روز آینده در تمرینات حضور یابند و مورد تست قرار گیرند. در ضمن الونگ بازیکن سابق پرسپولیس هم دیروز در این باشگاه حاضر شد.‌‌ او می‌گوید: « من با پرسپولیس مذاکره کردم ولی به نتیجه نرسید و همه چیز فردا مشخص می‌شود.» پرسپولیس در پست دفاع چپ با ایران‌نژاد و حسن اشجاری در حال مذاکره است و گزینه‌های این تیم در پست هافبک دفاعی بازیکنانی مثل حسین کاظمی‌ و کمال کامیابی‌نیا هستند. استیلی اما برای جذب مهاجم به بن بست رسیده چرا که مهرداد اولادی و کریم انصاری‌فرد به این باشگاه پاسخ منفی داده‌اند و شاید سرمربی پرسپولیس سراغ گزینه‌های خارجی برود. از طرفی گفته می‌شود که این تیم برای تقویت خط دروازه، میثاق معمارزاده یا حسین آشنا را به خدمت خواهد گرفت.

انصراف ابوالقاسم‌پور

بهنام ابوالقاسم‌پور که از سوی استیلی به‌عنوان مربی پرسپولیس انتخاب شده بود، از حضور در این تیم انصراف داد.

او در این مورد می‌گوید: «من دانشجوی فوق‌لیسانس در بروجرد هستم و اگر یک ترم دیگر درسم را ادامه دهم، می‌توانم در مقطع دکتری به تحصیل بپردازم. در کنارش در شهرداری هم مشغول به کار هستم. وقتی در کنار پرسپولیس حضور یافتم احساس کردم که دیگر نمی‌توانم به این دو کارم برسم. » 

کد خبر 138882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز