یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: مدیر بازار فرابورس ضمن تشریح دلایل فروخته نشدن سهام راه‌آهن از عرضه سهام 3 بانک در تابستان امسال خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، دیروز100 درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن به‌عنوان نخستین باشگاه ورزشی در بازار سوم فرابورس عرضه شد اما هیچ تقاضایی برای خرید سهام این شرکت ثبت نشد. سهام این شرکت به قیمت 5 میلیاردو 900 میلیون تومان عرضه شده بود اما هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به خرید این میزان سهام نشد.

قرار است ظرف روز‌های آینده سازمان خصوصی‌سازی‌ سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال را نیز از طریق فرابورس به علاقه‌مندان واگذار کند. در همین رابطه امیر هامونی، مدیر بازار فرابورس در گفت‌وگو با همشهری درباره دلایل فروخته نشدن سهام راه‌آهن گفت: این برای نخستین بار بود که سهام یک باشگاه فرهنگی ورزشی در بازار سرمایه عرضه می‌شد و سرمایه‌گذاران آشنایی کافی با فعالیت این صنعت نداشتند.

وی افزود: نوپا بودن این صنعت به‌عنوان یک باشگاه فرهنگی ورزشی، ناشناخته بودن آن و همچنین ناآشنا بودن سرمایه‌گذاران با نحوه درآمدزایی و هزینه‌های آن از جمله دلایل فروخته نشدن سهام این باشگاه در بازار سوم فرابورس بود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه ناموفق سهام باشگاه راه‌آهن روی عرضه سهام پرسپولیس و استقلال نیز اثر‌گذار خواهد بود، گفت: به‌نظر نمی‌رسد این‌گونه باشد چون هر شرکتی ویژگی‌های خود را دارد. به گفته هامونی سازمان خصوصی‌سازی‌ در حال آماده‌سازی‌ سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای عرضه در فرابورس است.

عرضه سهام 3 بانک

مدیر بازار فرابورس در ادامه در پاسخ به این پرسش که سهام چه شرکت‌هایی در تابستان عرضه می‌شود، گفت: امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال برای نخستین بار در فرابورس باز می‌شود.هامونی افزود: همچنین سهام 3 بانک دی، گردشگری و ایران زمین به‌زودی و در فصل تابستان از طریق فرابورس عرضه خواهدشد.به گفته وی، شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر شرکت‌هایی است که در فصل تابستان سهامش در بورس عرضه خواهد شد.

کد خبر 138738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز