همشهری آنلاین: فرد جوانی که در رابطه با قتل روزنامه نگار ترکیه‌ای بازداشت شده بود به قتل او اعتراف کرد و گفت از این کار به هیچ وجه پشیمان نیست.

به گزارش سی ان ان، آناتولی خبرگزاری رسمی ترکیه در این باره گزارش داده است که اگون  زاماست پسر هفده ساله‌ای که سه گلوله به دینک شلیک کرده بود در بازجویی هایش اعتراف کرده است که از این روزنامه نگار ارمنی تبار به شدت عصبانی بوده است و به همین خاطر او را مورد هدف گلوله قرار داده است.

خبرگزاری های ترکیه در مورد  زاماست گزارش داده‌اند که این جوان ترک تحصیل کرده است و احتمالا به مواد مخدر معتاد است.

پلیس هنگام دستگیری  زاماست، اسلحه و کلاه سفیدی را که هنگام ارتکاب قتل بر سر داشت به دست آورده است. خانواده این پسر در ترابوزان در شمال ترکیه زندگی می‌کنند اما خود او ساکن استانبول بوده است. پلیس در ترابوزان تاکنون 12 نفر را در رابطه با قتل دینک دستگیر کرده است که شش نفر از آنها به استانبول منتقل شده‌اند.

دینک از سوی ملی گرایانی که او را به عنوان خائن معرفی می‌کردند تهدیدهایی را دریافت کرده بود و بنا به گفته منشی وی در روز حادثه  زاماست در محل کار او درخواست کرده بود که با او ملاقات داشته باشد اما با مخالفت دینک مواجه شده بود.  زاماست ساعاتی بعد که دینک از محل کارش خارج می شد سه بار به او شلیک کرد و او را به قتل رساند.

 زاماست یکشنبه 21 ژانویه در شهر سامسون دستگیر شده بود.[بیشتر]

کد خبر 13865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز