قرار بود این بازی فرصتی برای آشتی تماشاگران با فوتبال باشد. بیش از 10 هزار نفر هم به دعوت فدراسیون پاسخ مثبت دادند و عصر روز پنجشنبه برای دیدن بازی امید ایران مقابل امید عراق به ورزشگاه آزادی رفتند.

فوتبال

اما تیمی که به چشم دیدند، تفاوت زیادی با تیم قبراق بازی در اربیل داشت. بازیکنان بی‌روحیه تیم امید 2 گل از امید عراق خوردند تا به راحتی از مقدماتی المپیک لندن حذف شوند. در آن لحظات به‌نظر می‌رسید که کم‌کاری بازیکنان دلیل این شکست غیرمنتظره باشد اما مصاحبه علیرضا منصوریان در پایان بازی، پرده از واقعیت دیگری برداشت که همه را بهت‌زده کرد. سرمربی تیم امید خبر داد که بازی رفت 2 تیم به‌دلیل استفاده ایران از کامیابی‌نیای دواخطاره 3 بر صفر به نفع عراق تمام شده و فدراسیون فوتبال را متهم کرد که صبح روز بازی او را در جریان این موضوع قرار داده است.

او در توضیح این ماجرا گفت: «متأسفانه ساعت 11:30 در اردوی ما اتفاقی افتاد که همه بازیکنان پس از شنیدن آن تا 4ساعت فقط گریه می‌کردند. این اتفاق برای فوتبال ما یک فاجعه است. 4 ماه پیش یعنی در اوایل اسفند به فدراسیون اعلام کردند که کمال کامیابی‌نیا دواخطاره است و در بازی بعدی ایران نمی‌تواند بازی کند اما صبح روز بازی تازه به ما گفته‌اند که در بازی قبل نباید از کامیابی‌نیا استفاده می‌کردیم، به همین خاطر بازی رفت 3 بر صفر به سود عراق اعلام شده است.

ساعت 3 بعد از ظهر هنوز تردید داشتم که این موضوع را به کی‌روش بگویم یا نه، اما سرانجام این موضوع را به او گفتم؛ چراکه او سوپروایزر تیم ماست. وقتی کی‌روش این موضوع را فهمید یک ربع مات و مبهوت به من نگاه می‌کرد. تنها کاری که ما در این بازی می‌توانستیم بکنیم این بود که با هم همقسم شویم و 4 گل به عراق بزنیم. من سرمربی تیم هستم و مسئولیت باخت 2 بر صفر را می‌پذیرم اما به من بگویید در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که یک فدراسیون به کادر فنی تیمش نگوید کدام بازیکنان نمی‌توانند بازی کنند. شاید شما و تماشاگران در این بازی فکر کرده باشید که کادر فنی دیوانه است از اول بازی به فکر گل زدن به عراق است درحالی‌که ما برای صعود تنها یک مساوی می‌خواستیم.»

در ماجرای استفاده از کامیابی‌نیا در بازی رفت به‌نظر می‌رسد متهم اصلی سرپرست تیم باشد چرا که طبق قوانین فیفا ناظر بازی اجباری به اعلام محرومان تیم‌ها ندارد و پیگیری این موضوع وظیفه سرپرست تیم است،‌ولی حاجیلو در این مورد نظر دیگری دارد؛ «در جلسه‌ای که به‌منظور تحویل تیم امید به کادر فنی جدید تشکیل شد و مهدی محمدنبی به‌عنوان دبیرکل فدراسیون، رئیس آن بود، تنها پرهیزگار سرپرست قبلی تیم به جلسه نیامد. بنده مدتی بعد از جلسه با فوت ناصر حجازی مواجه شدم و کار سرپرستی تیم امید را رها کردم.

کارمندان روابط عمومی باید این موضوع را به کادر فنی فعلی انتقال می‌دادند یا اینکه روابط بین‌الملل یا کمیته جوانان باید این کار را می‌کردند. نبی نامه‌ای برای معینی نوشته که تمامی اطلاعات و IDکارت‌ها و... را تحویل کادر فنی جدید تیم امید بدهید که متأسفانه کمیته جوانان هم این کار را نکرد.» وی در پاسخ به این سؤال که چرا این موضوع به اطلاع مردم نرسید تا حمایت بیشتری از تیم ملی داشته باشند، گفت: «به مردم نگفتیم تا عراقی‌ها هم متوجه این مسئله نشوند. تیم حریف هم از این اتفاق اطلاع نداشت و در دقیقه 23 متوجه شدند.» اما پرهیزگار، سرپرست تیم امید در زمان مربیگری افاضلی در پاسخ به ادعای حاجیلو گفت: «گرفتن اینگونه اطلاعات حداقل وظیفه سرپرست یک تیم است. بنده از نامه محرومیت کامیابی‌نیا مطلع بودم و به‌جز من کمیته‌های بین‌الملل و جوانان هم از آن خبر داشتند و پذیرفته نیست که کسی نمی‌دانسته بازیکن تیم امید دواخطاره است. البته شاید من هم مقصر باشم که فراموش کردم این اطلاعات را در اختیار سرپرست جدید قرار بدهم ولی خود مسئولان تیم هم می‌بایست پیگیر این اطلاعات می‌شدند.»

نامه فیفا

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران که روز گذشته روی سایت این فدراسیون منتشر شد، جزئیات بیشتری را از این ماجرا فاش کرد. طبق این نامه که روز چهارشنبه فرستاده شده کمیته انضباطی فیفا از فدراسیون فوتبال خواسته که مستنداتش درباره دلایل استفاده از این بازیکن محروم را حداکثر تا یکم جولای(10تیر) به این کمیته اطلاع دهد تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.این کمیته مدعی است که فدراسیون فوتبال ایران ماده 55 آیین‌نامه انضباطی فیفا را نقض کرده است. در مرحله قبلی همین مسابقات تیم تایلند به دلیل استفاده از یک بازیکن محروم مقابل فلسطین 3 بر صفر بازنده شد و اینکه فیفا در این پروند ه هم رای مشابهی صادر کند، محتمل به نظر می‌رسد.

کد خبر 138503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز