گروه سیاسی: نمایندگان مجلس سه‌شنبه سوم بهمن لایحه مدیریت خدمات کشوری را پس از تصویب کمیسیون مشترک مطابق اصل 85، در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهند داد.

با وجود اینکه غلامعلی حداد عادل با اشاره به برخی نگرانی‌های دولت از بار مالی این لایحه، در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته خود از استرداد لایحه مذکور توسط دولت خبر داده بود، حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: این درخواست دولت قبل از توافق نهایی کمیته منتخب نمایندگان با دولت بوده است و امر تازه‌ای نیست ولی به‌هرحال اگر تا روز سه‌شنبه دولت بر استرداد قبلی خود باقی بماند، در صحن علنی اول برای استرداد رای‌گیری خواهد شد و در صورتی که استرداد رای بیاورد برای زمان‌بندی لایحه مذکور رای‌گیری خواهد شد.

نماینده همدان تصریح کرد: از لحاظ آیین‌نامه داخلی مجلس با توجه به اینکه کلیات این لایحه را نمایندگان تصویب کرده‌اند، دولت دیگر نمی‌تواند بدون رای نمایندگان لایحه را استرداد کند و در صورتی که مجلس به استرداد رای ندهد، لایحه مدیریت خدمات کشوری همان حکم لایحه را دارد و مشکل بار مالی آن نیز حل می‌شود.

وی افزود: این لایحه به‌طور قطع این هفته در صحن علنی مطرح می‌شود و هیات رئیسه بیش از این نمی‌‌تواند رای نمایندگان را به تاخیر بیندازد.

4 تحقیق و تفحص در دستور کار نمایندگان

نمایندگان مجلس همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران، تحقیق و تفحص از هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در دوره نهم، تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی را در دستور کار این هفته خود دارند.

کمیسیون‌های برنامه و بودجه، عمران و اقتصادی به ترتیب این تحقیق و تفحص‌ها را تصویب کرده‌اند.

ادامه تجمیع

نمایندگان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم ریاست جمهوری و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح استفساریه ماده 108  قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را نیز بررسی می‌کنند.

13 وزیر در خانه ملت

دوازده وزیر کابینه ازجمله وزرای آموزش و پرورش، علوم، کشور، دفاع،  دارایی در جلسات مجلس حاضر خواهند شد تا به سئوالات نمایندگان پاسخ دهند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز سه‌شنبه نشست مشترکی را با فرماندهی نیروی انتظامی و معاونین وی برگزار خواهد کرد.

کد خبر 13823

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز