چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش اعضای شوراهای اسلا‌می شهرها در نشست علنی روز چهارشنبه 8 آذر مجلس شورای اسلا‌می تصویب نشد.

در نشست علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلا‌می رسیدگی به لایحه اصلا‌ح موادی از قانون تشکیلا‌ت، وظایف و انتخابات شوراهای اسلا‌می کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلا‌حات بعدی آن ادامه یافت و نمایندگان به پیشنهاد حذف ماده 5 این لایحه رای موافق دادند.

براساس ماده 5 که حذف شد ، شهرهای از 500 هزار نفر تا دومیلیون نفرجمعیت می‌توانستند 15 عضو اصلی و هفت عضو علی البدل ، شهرهای بیش از دو میلیون نفر جمعیت 17 عضو اصلی و هشت عضو علی البدل و شهر تهران نیز 23 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل داشته باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، موسی پور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور در موافقت با حذف این ماده گفت: هزینه حق الجلسه اعضای شوراها 109 میلیارد تومان است که با افزایش تعداد اعضا این هزینه 150 میلیارد تومان خواهد شد.

وی افزود : ارزش کار شوراها و اهمیت دادن به کار آنها با افزایش عدد محقق نمی‌شود و باید پایه‌های شوراها را مستحکم کرد و بر وظایف و اختیارات آنها افزود.

موسی‌پور گفت : اعضای منتخب شوراها می‌توانند با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و مشورتی از افراد مختلف در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند و نیازی به افزایش تعداد آنها نیست.

کد خبر 9710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز