گروه سیاسی: روز سه‌شنبه[سوم بهمن] بالاخره پس از چند جلسه بحث و بررسی و مخالفت‌های جدی در مورد مغایرت طرح یک فوریتی مجلس برای ادغام انتخابات ریاست جمهوری دهم و انتخابات مجلس هشتم با قانون اساسی، بالاخره این طرح به تصویب نهایی مجلس رسید.

در همین زمینه موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کار بررسی این مصوبه در مجلس به پایان رسیده و آن را به شورای نگهبان ارسال خواهیم کرد اما برخی دیگر از نمایندگان از جمله حمید بهرام احمدی نماینده رفسنجان گفت: باید طرح‌های جایگزین به‌زودی در مجلس در مورد جزئیات این طرح مطرح شود.

شاه‌ بیت تذکرات

در تذکرات کتبی روز گذشته نمایندگان مشکلات کشاورزان از جمله گرانی ادوات و بذر محصولات و تأثیر این امر بر قیمت‌های سال آتی مهمترین موضوعی بود که مورد تذکر نمایندگان قرار گرفت.

تذکر به وزیر خارجه به خاطر نشر اکاذیب در مطبوعات آذربایجان، تذکر به وزیر علوم برای اتخاذ تدابیر لازم در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار همانند انفجار آزمایشگاه تربیت مدرس از دیگر تذکرات مهم دیروز بود.

آخرین وضعیت فراکسیون جدید

روز سه‌شنبه راهروهای مجلس و اکثر مصاحبه‌های نمایندگان حول آخرین تحولات فراکسیون اصول‌گرایان بود.

در حالی که سعید ابوطالب باز هم در جمع خبرنگاران حاضر شده و از تعیین اعضای هیات موسس فراکسیون اصول‌گرایان خلاق خبر داد، اکثر چهره‌های برجسته مجلس وقوع این اتفاق را نتیجه اختلاف سلیقه دانستند.

حسین فدایی دبیر جمعیت ایثارگران و از چهره‌های برجسته مجلس گفت: هر کس بخواهد در این شرایط در میان اصول‌گرایان اختلاف ایجاد کند، آب به آسیاب غیر ریخته است. اما صریح‌ترین موضع‌گیری را خود محمدرضا باهنر داشت، او علت انشعاب برخی اصول‌گرایان را این دانست که آنها می‌خواهند یا با دولت نهم جدی‌تر برخورد کنیم اما به اعتقاد ما مردم از مجلس و دولت اصول‌گرا این اختلافات را نمی‌پذیرند. رئیس فراکسیون اصول‌گرایان گفت: ما در جلسات خصوصی انتقاداتی را به دولت داریم و به آنها تذکر هم می‌دهیم اما نمی‌خواهیم این اختلافات را به صحن علنی بکشیم. به اعتقاد ما خیلی از این گونه موارد را می‌توان با مذاکره حل کرد.

در راهروهای مجلس

* چهارشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار می‌کنند. مسائل سیاسی روز، سیاست‌های کلی اصل 44 و مسائل انتخاباتی اخیر از جمله موضوعات این جلسه به شمار می‌رود.

* به دنبال ادعای برخی رادیوهای بیگانه مبنی بر انتشار گزارش محرمانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص مسائل سیاست خارجی در نشریه لوموند، تعداد زیادی از اعضای این کمیسیون در گفتگو با خبرنگار ما از وجود چنین گزارشی اظهار بی‌اطلاعی کردند و مخبر این کمیسیون نیز اصل این خبر را تکذیب کرد.

* فراکسیون فرهنگیان مجلس نسبت به کاهش جدی بودجه آموزش و پرورش در سال آتی به طور جد نگران است. به گفته حمیدرضا حاجی بابایی بودجه این وزارتخانه از لحاظ لایحه 3 درصد و از نظر کارکرد نسبت به امسال 180 درصد کاهش داشته است. در همین زمینه دوشنبه صبح این فراکسیون جلسه‌ای را با مسئولان این وزارتخانه برگزار کرده است.

کد خبر 14114

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز