همشهری آنلاین: گروه هکرهای Lulz که در چند ماه گذشته بزرگترین حملات سایبری تاریخ از جمله هک کردن شبکه بازی سونی، شرکت نظامی لاکهید مارتین و سنای آمریکا را انجام داده‌اند، می‌گویند انجام این حملات فقط برای تفریح بوده و هیچ قصد دیگری ندارند!

lulz security manifesto

به گزارش AFP، این گروه در بیانیه‌ای 750 کلمه‌ای می‌گوید: "خیلی جالب است که باعث تمام این خرابی‌ها باشیم! در چند ماه گذشته خسارات زیادی در اینترنت ایجاد کردیم از جمله در شرکت سونی،شبکه فاکس، FBI، CIA و سایت‌‌های دولتی آمریکا. حالا کلی طرفدار پیدا کردیم و تعدادی زیادی هم دشمن که اکثر آنها کاربران شبکه بازی سونی هستند."

در بخش دیگری آمده: "الان دوره ماست و هر کاری برای تفریح خود انجام می‌دهیم. اینجا اینترنت است، جایی که برای تفریح یکدیگر را سر کار می‌گذاریم! ایمیل‌ها و اطلاعات شخصی افراد شرور برای ما وسیله تفریح است."

این گروه همچنین می‌گوید تا لحظه‌ای که تمام اعضایش دستگیر شوند به خرابکاری‌های خود ادامه می‌دهند.

گروه Lulz در اولین حمله بزرگ خود چند ماه پیش سرورهای شرکت سونی را هک کردند و اطلاعات میلیون‌ها کاربر آن را به سرقت بردند. سپس به دنبال شبکه داخلی شرکت تولید تسلیحات لاکهید مارتین رفتند و کلمه کاربری و رمز عبور کارمندان این شرکت را به بدست آوردند.

بعد از حمله به چند سایت موسسات مالی و دولتی دیگر از جمله صندوق بین‌المللی پول، هفته گذشته این گروه وب‌سایت سازمان CIA را برای چند ساعت از کار انداختند.

کد خبر 137875

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز