پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طبق نتایج نهایی انتخاب ریاست جمهوری پرو اولانتا هومالا (Ollanta Humala) از جناح چپ در این انتخابات پیروز شده است.

Ollanta Humala

به گزارش ایسنا، نتایجی که به طور رسمی از سوی اداره‌ ملی فرآیند انتخابات پرو اعلام شد همچنین نشان می‌دهد، کیکو فوجیموری، رقیب انتخاباتی هومالا، فرمانده سابق نیروهای نظامی و رییس‌جمهوری جدید پرو با کسب ‌٥٥/٤٨ درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور مغلوب شده است.

هومالا در این انتخابات توانسته ‌٤٤٧٠٥٧ رای بیشتر از رقیب انتخاباتی خود کسب کند.

گزارش‌های خبرگزاری شینهوا حاکی از این است که از میان آرای اخذ شده ‌٧٠٦/٠ درصد خالی و ‌٦/٥ درصد ممتنع بوده است. بالغ بر ‌٥/٣ میلیون تن از مردم پرو نیز طبق اعلام اداره ملی فرآیند انتخابات، در این رای‌گیری ثبت نام نکرده بودند.

Ollanta Humala

هومالا در حال حاضر در حال بازدید از کشورهای آمریکای لاتین نظیر برزیل پاراگوئه، آرژانتین، اروگوئه و شیلی است و قرار است دور دوم سفرهای برون مرزی خود را طی چند روز آتی آغاز کند و به اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا و بولیوی برود.

هومالا در بیست و هشتم ماه جولای مصادف با روز استقلال پرو به عنوان رییس جمهوری جدید پرو به طور رسمی منصوب خواهد شد و به مدت پنج سال در این سمت مشغول به کار خواهد بود

کد خبر 137766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز