دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

چندی پیش وزیر امور خارجه انگلستان در اظهاراتی گستاخانه ایران را به دخالت در حوادث منطقه متهم کرد. در پی این امر کاردار این کشور در تهران احضار شد.

 محمد اسماعیل کوثری

با وجود این، وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای براتهام‌زنی خود پافشاری کرد. در همین رابطه گفت‌وگویی با محمد اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام داده‌ایم.

  • دلیل اصرار دولت انگلیس بر پافشاری آنها بر اشتباهاتشان چیست؟

انگلستان دنباله‌رو آمریکا و رژیم صهیونیستی است و هرچند وقت یک بار به نیابت از این کشورها اظهارنظرهایی مبنی بر دخالت ایران در سوریه یا حضور نیروهای ایران در این کشور می‌کند. این در حالی است که در جنگ 33‌روزه هم صهیونیست‌ها به‌دنبال اثبات این بودند که حتی یک نیرو از ایران پیدا کنند و برای این منظور حتی به بیمارستان بیروت حمله کردند اما نتوانستند چیزی را اثبات کنند. امروز هم می‌بینیم که انگلستان دست به عملیات روانی می‌زند. البته ما نمی‌گوییم که از این کشور حمایت نمی‌کنیم بلکه حمایت‌های ما معنوی و فکری است زیرا سوریه در محور مقاومت در منطقه قرار دارد.

  • عملکرد اخیر انگلستان چه تاثیری در بررسی طرح قطع رابطه با این کشور دارد؟

کمیسیون امنیت ملی کار خود را می‌کند و طرح را تصویب کرده و به هیات رئیسه ارجاع داده است و ما اکنون منتظر اقدام هیات رئیسه هستیم. اما به‌نظر می‌رسد اقدامات اخیر این کشور سبب سرعت بخشیدن به بررسی این طرح خواهد شد و نمایندگان نیز با سرعت و صراحت تکلیف را با این کشور منافق نهایی خواهند کرد.

کد خبر 137584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز