همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از دستیابی نیروهای مسلح کشور به تکنولوژی کشف، شناسایی و رهگیری هواپیماهای رادارگریز دشمن خبر داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برای کشف، شناسایی و رهگیری هواپیماهای رادار گریز اظهار داشت: برای جلوگیری از این غفلت هم اکنون به تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دسترسی پیدا کرده ایم.

وی در بیان توانمندی های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) عنوان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) توانایی کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری با انواع هواپیماهای رادارگریز و انواع موشک های کروز دشمن را در محورهای مختلف تهدید در آسمان کشور دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: برای کشف، شناسایی، رهگیری و برخورد با هواپیماهای جاسوسی دشمن از همه پتانسیل موجود در کشور استفاده می کنیم.

وی در ادامه در خصوص تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت: 32 سال است که ما تهدیدات آمریکا و ایادی آنرا می شنویم اما از این تهدیدات غافل نیستیم و هرچه تهدیدات بیشتر شود ما هوشیارتر می شویم و هرچه تحریم ها هم بیشتر شود پیشرفت ما بیشتر خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه روحیه ملت ایران بویژه نیروهای مسلح در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، گفت: به لطف خدا و همت متخصصین داخلی درحال حاضر به سامانه های بسیار پیشرفته راداری و موشکی دست یافته ایم و در این زمینه هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خواسته فرهنگ آمریکا این است که دائما کشورهایی که منافعش را تامین نمی کنند تهدید کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری دشمنی ندارد با این حال اگر حرکت تخاصم آمیزی از سوی کشورهای دیگرمشاهده کنیم در دفاع هوایی با هرگونه تهاجم قاطعانه برخورد می کنیم.

گفتنی است پیش از این سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام اینکه تعداد زیادى از هواپیماهاى جاسوسى و فوق پیشرفته دشمنان را سرنگون و در مواردى مهندسى معکوس کرده‏ایم و تعداد زیادى از این هواپیماها را ساخته‏ایم، از انهدام دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در خلیج‏فارس خبر داده بود.

 

 

کد خبر 137525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز