پس از چند روز بی‌خبری از وضعیت قهرمان لیگ دهم، ظهر دیروز با سفر امیر قلعه‌نویی به اصفهان، سپاهان دوباره به صدر اخبار بازگشت.

فوتبال

گفته می‌شود سرمربی فصل گذشته سپاهان برای مذاکره با مسئولان این باشگاه به اصفهان رفته و دیروز نیز صحبت‌هایی با مدیرعامل سپاهان داشته است. محمدرضا ساکت بدون اشاره به حضور قلعه‌نویی در باشگاه سپاهان در مورد تداوم حضور این مربی در سپاهان می‌گوید: «در حال مذاکره هستیم و تا یکی دو روز آینده تکلیف حضور قلعه‌نویی در سپاهان هم مشخص می‌شود.» امیر قلعه‌نویی که گفته می‌شد با باشگاه تراکتورسازی به توافق رسیده است، در روزهای گذشته در باشگاه استقلال نیز حضور یافت. به‌نظر می‌رسید او که با باشگاه سپاهان به توافق نرسیده است، دیگر به اصفهان نخواهد رفت. بازگشت دوباره قلعه‌نویی به اصفهان اما زمینه حضورش را در سپاهان فراهم کرده است.

قلعه‌نویی 2 سال پیاپی با سپاهان قهرمان لیگ برتر شد؛ اتفاقی که پیش‌از آن در لیگ‌برتر رخ نداده بود و معمولا تیم‌ها بعد از قهرمانی دچار افت می‌شدند. اما به‌نظر می‌رسد این افت برای سپاهان در فصل بعد اتفاق بیفتد و با تغییرات در کادر فنی، سپاهان در لیگ یازدهم آن تیم قدرتمند نباشد. با این حال، مسئولان سپاهان امیدوار هستند که این مربی را در کادر فنی تیم خود حفظ کنند.

عمادرضا، نخستین خرید زردها

ماندن امیر قلعه‌نویی در سپاهان در شرایطی خواهد بود که فهرست بازیکنان این تیم برای فصل جدید دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. سپاهان روز گذشته با جذب عمادرضا نخستین خرید فصل خود را انجام داد. مهاجم فصل گذشته شاهین بوشهر که سابقه بازی در سپاهان را هم دارد، روز گذشته با سپاهان قرارداد 2ساله‌ای بست تا در لیگ یازدهم برای این تیم بازی کند. مهاجم تیم ملی عراق البته برای ثبت قرارداد رسمی با سپاهان باید رضایت باشگاه الزمالک مصر را جلب کند.

‌محرم نویدکیا هم با سپاهان تمدید قرارداد کرد تا مسئولان باشگاه از بابت کاپیتان خود نگران نباشند. غلامحسین حسینی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه سپاهان اصفهان ضمن تایید این خبر می‌گوید: «هدفمان بستن یک تیم قدرتمند برای فصل آینده است تا از اعتبار سپاهان در مسابقات داخلی و آسیایی دفاع کنیم.»این در حالی است که سپاهان احتمالا تعدادی از ستارگانش را از دست می‌دهد. مهدی رحمتی که بهترین دروازه‌بان سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده، با استقلال تقریبا به توافق رسیده و احسان حاج صفی فصل بعد در تراکتورسازی بازی خواهد کرد. ابراهیم توره، بهترین گلزن سپاهان نیز از این تیم جدا شد. در عین حال، هادی عقیلی و جلال حسینی نیز علاقه‌ای به ماندن در سپاهان نشان نمی‌دهند. عقیلی با الغرافه قطر به توافقاتی دست یافته و احتمال اینکه فصل بعد در لیگ قطر بازی کند، بسیار زیاد است.

تکلیف ماندن یا جدایی حسینی هم مشخص نیست و به‌نظر می‌رسد او از پیشنهاد مالی این باشگاه رضایت ندارد. مدافع تیم ملی در این باره می‌گوید: «من منتظر تماس مسئولان باشگاه هستم تا با سپاهان مذاکره کنم؛ در ضمن باید ببینم آنها با این وضعیتی که پیش آمده چه شرایطی را برای من تعیین می‌کنند.» حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا با رعایت سقف قرارداد حاضر است در سپاهان بماند، تاکید می‌کند: «من اصلا نمی‌دانم سقف قرارداد یعنی چه و این موضوع برایم مفهومی ندارد. سپاهان و ذوب آهن نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و باید تقویت شوند. شک ندارم قانون سقف قرارداد به ضرر سپاهان تمام خواهد شد.»

به هر حال، جدایی بازیکنانی که در ترکیب ثابت تیم ملی حضور دارند، ممکن است سپاهان را در فصل آینده به تیم ضعیفی تبدیل کند. به همین دلیل است که مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه آیا روند قدرتمندانه سپاهان در آسیا با توجه به مشکلاتی که در راه حفظ بازیکنان این تیم وجود دارد، حفظ خواهد شد، می‌گوید: «بازیکنان سپاهان باید قدر و ارزش خود را بدانند. مجموعه تیم اعم از کادرفنی و بازیکنان هارمونی کامل برای حضور قدرتمند در تمامی عرصه‌ها را دارند و بستر برای موفقیت و حتی قهرمانی در آسیا برای آنها فراهم است.» او ادامه می‌دهد: «آنها برای اینکه شخصیت برتر فنی‌شان را نشان دهند، نباید به هیچ وجه تأمل کنند و باید قدرتمندانه همراه سپاهان تا آخر حضور داشته باشند.»

با این حساب باید منتظر ماند و دید که آیا تلاش سپاهان برای حفظ بازیکنانش جواب خواهد داد یا نه.

کد خبر 137486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز