سپاهان قهرمان 2سال اخیر فوتبال ایران، در فصل آینده با چهره‌ای متفاوت لیگ برتر را آغاز خواهد کرد.

فوتبال

جدایی امیر قلعه نویی از این تیم تغییرات گسترده‌ای را به‌وجود خواهد آورد و حالا سپاهانی‌ها با از دست دادن چند بازیکن کلیدی خود، باید دوران جدیدی را آغاز کنند. سپاهان چند روزی است که تمرین‌های خود را با لوکا بوناچیچ آغاز کرده است، مربی‌ای که سابقه فعالیت در این تیم اصفهانی را دارد و حتی با سپاهان نایب قهرمان آسیا شد. این مربی کروات حالا با انگیزه زیادی بازیکنانش را آماده حضور در لیگ برتر و مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند و این بار می‌خواهد شکست تلخ مقابل اوراواردز ژاپن در فینال آسیا را با قهرمانی جبران کند.

قهرمان آسیا

بوناچیچ در مورد بازگشتش به سپاهان می‌گوید:سال‌های قبل در سپاهان با بازیکنان جوان و چند بازیکن با تجربه کار کردم. ما دست به کارهای بزرگی زدیم و 2بار قهرمانی جام حذفی نشان‌دهنده این موضوع است. در سال 2007 هم به فینال آسیا راه پیدا کردیم و بعد به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان رفتیم که یک افتخار فراموش ناشدنی برای ما بود. البته در آن سال بازی فینال را به‌دلیل نداشتن تجربه کافی واگذار کردیم. امروز دوباره آمده‌ام تا همه با هم برای کار نیمه تمام 2007 تلاش کنیم و قهرمان آسیا شویم هر چند که کار بسیار سختی است. او بابت جدایی ستاره‌های سپاهان نگران نیست:«درست است که امسال برخی بازیکنان از سپاهان جدا شده‌اند ولی همانند فصلی که به فینال آسیا صعود کردیم، مطمئن باشید که در این فصل سپاهان را مدعی خواهید دید. امسال جوانان خوبی در تیم داریم و همیشه عادت دارم با جوانان کار کنم. ما با ترکیبی از جوانان و بازیکنان باتجربه می‌خواهیم اقتدار سپاهان را ادامه دهیم. درست است که هادی عقیلی از تیم ما جدا شده ولی باید این هنر را داشته باشیم که عقیلی‌های دیگر را به فوتبال معرفی کنیم. زمانی که در سپاهان حضور داشتم، به بازیکنان جوان زیاد میدان دادم که برخی از آنان در حال حاضر از بهترین بازیکنان ایران هستند.»

کار سختی دارم

لوکا معتقد است که ماموریت سختی در سپاهان دارد. او می‌گوید: «سپاهان بهترین تیم 10 سال اخیر فوتبال ایران است. مطمئنا انتظارات از من بالاست و این کارم را سخت‌تر می‌کند. ما فرصت زیادی
در اختیار نداریم چرا که مدت کوتاهی به دیدار آسیایی‌ مقابل السد باقی مانده و در آنجا هم باید کار بزرگی را انجام دهیم. خیلی مایلم تا دوباره با سپاهان به فینال برسیم و البته امیدوارم اگر به فینال رسیدیم خاطره تلخ سال 2007 را در بازی نهایی پاک کنیم.»

غیبت نویدکیا

سپاهان از هفته گذشته تمرین‌های خود را زیرنظر لوکا بوناچیچ آغاز کرده ولی اتفاق عجیب این است که محرم نویدکیا کاپیتان زردپوشان حتی یک جلسه هم با سپاهان تمرین نکرده است. محرم در دوران حضور بوناچیچ در سپاهان مشکلاتی با این سرمربی کروات داشت و گفته می‌شود عدم‌حضور این بازیکن در تمرینات سپاهان بی‌ارتباط به اختلافات گذشته او با بوناچیچ نیست. همچنین گفته می‌شود یکی از شروط محرم برای حضور در سپاهان خرید بازیکن خوب توسط این باشگاه است و او بابت جدایی ستاره‌های این تیم از مسئولان باشگاه گلایه دارد. در این میان محرم بابت فصل گذشته هنوز درصدی از قرارداد خود را نگرفته و این موضوع هم یکی دیگر از دلایل غیبت او در تمرین سپاهان است. هر چند غیبت نویدکیا در تمرین طلایی‌پوشان یک اقدام غیرحرفه‌ای است ولی سپاهان چند بازیکن تاثیرگذار خود ازجمله مهدی رحمتی، هادی عقیلی، احسان حاج صفی و ابراهیم توره را از دست داده و نفراتی مثل سید جلال حسینی، فابیو جانواریو و خسرو حیدری هم ساز جدایی سرداده‌اند. با این حال سپاهان تا چند روز دیگر راهی ترکیه خواهد شد تا اردویی را در این کشور برگزار کند و سفر بعدی این تیم به اسپانیا خواهد بود تا سپاهانی‌ها یک بازی دوستانه هم با اسپانیول برگزار کنند. خیلی‌ها در انتظارند تا چهره جدید سپاهان را در فصل جدید فوتبال ایران ببینند.

سیدصالحی به سپاهان پیوست

مهدی سیدصالحی با عقد قراردادی به تیم سپاهان پیوست. مهاجم سابق استقلال که سابقه حضور در جمع زردپوشان اصفهان را نیز در کارنامه خود دارد، پس از توافقات لازم با مدیرعامل باشگاه و با عقد قراردادی 2 ساله فصل آینده در این تیم بازی خواهد کرد. او به همراه سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 عنوان آقای گلی این جام را از آن خود کرده بود.

کد خبر 139275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز