گروه شهری: کارگاه آموزشی«تحلیل و بررسی زلزله و سونامی ژاپن » با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد مدیریت بحران شهر تهران در سالن آمفی‌تئاتر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این کارگاه آموزشی با اشاره به این نکته که شناخت و درک مشکلات، نیمی از درمان را شامل می‌شود، از هدایت و راهبری به‌عنوان عنصری مهم در مدیریت بحران نام برد. بیادی گفت: باید از تجربه و درس‌های آموخته شده زلزله‌های دنیا از جمله زلزله اخیر ژاپن برای اصلاح روش‌ها و ارتقای توان مدیریت شهری تهران و کلانشهرها بهره برد.

بنا براین گزارش در کارگاه تحلیل و بررسی زلزله و سونامی ژاپن همچنین پروفسور «تاکادا» متخصص زلزله و مدیریت بحران از کشور ژاپن از زلزله و سونامی غرب ژاپن سخن گفت و با ارائه آمار و تصاویر ضمن تشریح ابعاد حادثه و برنامه مقابله، به میزان خسارات وارده به شریان‌های حیاتی ژاپن اشاره کرد. وی به تشریح اقدامات انجام گرفته در سامانه‌های هشدار سریع زلزله پرداخت و با اشاره به اینکه دستگاه‌های لرزه‌نگاری سیستم هشدار سریع30 ثانیه قبل از وقوع زلزله فعال شده‌بودند و از طریق پیامک و پیام زیر‌نویس در شبکه ملی تلویزیون ژاپن به مردم هشدار داده‌ بودند، گفت: به همین دلیل قطار‌های سریع‌السیر به موقع متوقف شدند و دچار سانحه نشدند.

کد خبر 137481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز