مرتضی طلایی با بیان اینکه روال رسیدگی به پدیده کودکان‌خیابانی در شهرداری تهران همچون سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: سازمان رفاه شهرداری تهران، موظف به جمع‌آوری کودکان خیابانی در تهران و تحویل آنها به سازمان بهزیستی کشور است اما این شیوه به‌علت بروز یک دور تسلسل نمی‌تواند راه حل اساسی برخورد با کودکان کار و خیابان باشد.

وی در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: با توجه به چندگانگی‌هایی که در مقوله آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز که با هدف رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر راه‌اندازی شده است نمی‌تواند نقش اساسی در مقابله با پدیده کودکان خیابانی ایفا کند. طلایی عنوان کرد: در صورتی موضوع کودکان کار و خیابان به شکل ریشه‌ای حل خواهد شد که این پدیده را معلول علل دیگری دانسته و با علت‌های آن برخورد کنیم، در غیر این صورت جمع‌آوری این کودکان از سطح شهر بی‌فایده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به نبود متولی مشخصی برای رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: موضوع برخورد با آسیب‌های اجتماعی، همچون پدیده کودکان کار و خیابان در فصل گرما، فزونی می‌یابد اما پراکندگی در قوانین حوزه آسیب‌های اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در امر مقابله با این آسیب‌ها می‌شود.

کد خبر 136954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز