یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون که به عقیده بسیاری کارنامه موفقی در وزارت امور خارجه آمریکا نداشته است ،‌سرگرم رایزنی با مقامات کاخ سفید است تا بر کرسی ریاست بانک جهانی تکیه بزند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر بدون ذکر منبع آن گزارش کرد، هیلاری کلینتون یکی از پرنفوذترین اعضای کابینه  اوباما پس از به دست گرفتن پست وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2009 میلادی است.

کلینتون در حالی به دنبال دستیابی به پست ریاست بانک جهانی است که طی سه سال گذشته عملکرد قابل قبولی در سر و سامان دادن به سیاست خارجی آمریکا نداشته است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت انتخاب وی به ریاست بانک جهانی می بایست منتظر از هم گسیختگی سیاست های این نهاد مهم اقتصادی بین المللی بود.

وی بطور علنی گفته است که قصد ندارد بیش از چهارسال در سمت وزارت امور خارجه آمریکا باقی بماند.

این گزارش از تمایل هیلاری کلینتون از کسب سمت ریاست بانک جهانی که ریاست کنونی آن با 'روبرت زئولیک' است و دوره وی در سال 2012 به اتمام می رسد، خبر داد.

رویترز انجام چنین گفت و گو و تصمیم وزرات خارجه آمریکا دراین خصوص را در روز پنجشنبه گذشته عنوان کرد.

یک منبع نزدیک به هیلاری کلینتون که وی را خوب می شناسد گفته است که وی خواهان این سمت است.

برپایه این گزارش باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز حمایت خود را از تغییر نقش وزیر امور خارجه اش اعلام داشته است.

با این حال هنوز مشخص نیست اوباما چه وقت به طور رسمی از نامزدی هیلاری کلینتون برای این مقام که نیاز به کسب موافقت 187 کشور عضو این نهاد بین المللی مالی را دارد، اعلام کند.

این خبر حاکی است کاخ سفید چنین اظهاراتی را تکذیب کرد.

'فیلیپ رینز' سخنگوی کلینتون هرگونه رایزنی وزیر امور خارجه با کاخ سفید و تمایل برای احراز این مقام را رد کرد.

وی افشای چنین مطالبی را لطمه زدن به تلاش های مهم ترین مقام سیاسی کاخ سفید، و سمتی که در شرایط کنونی با چالش های بزرگ خارجی دولت اوباما با ‌آن روبرو است، خواند.

کد خبر 137431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز