همشهری‌آنلاین: مدیرکل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد کشور از اتمام زیر ساخت‌ها و ورود علائم تجاری ایران به بانک‌جهانی مالکیت معنوی در نیمه دوم سال جاری خبر داد

به گزارش مهر محمد حسن کیانی با بیان اینکه  پروژه آی‌پس با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران اجرا می‌شود گفت: در این پروژه تمام دیتاهای ثبت اختراعات ایران از شماره یک تا کنون وارد بانک اطلاعات جهانی آی‌پس می‌شود و تمام مخترعان، پژوهشگران و دانشگاهیان می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

وی گفت: این اطلاعات در ایران به زبان فارسی و در کشورهای عضو سازمان جهانی مالکیت معنوی به زبان همان کشور قابل دسترسی است.

کیانی با اشاره به اینکه پس از سپری شدن یکسال بخش سخت افزاری و نرم افزاری پروژه آی‌پس در مرحله راه‌اندازی قرار گرفته گفت: در نیمه دوم سال جاری بخش علائم تجاری بر روی سایت و بانک جهانی مالکیت معنوی قرار می‌گیرد و پس از آن اختراعات و ابتکارات ثبت شده وارد بانک جهانی مالکیت معنوی می‌شوند.

وی گفت: در صورتی که زیر ساخت‌های لازم و نیروهای متخصص تامین شوند ایران به سازمان جهانی مالکیت معنوی PCT ملحق شده و اختراعات و ابداعات در کمترین مدت زمان در سطح ملی و جهانی ثبت می‌شود.

کد خبر 106485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز