همشهری آنلاین: آثار هشت عضو خانه عکاسان ایران، مورد پذیرش گروه داوری بیستمین جشنواره بین المللی عکاسی TRIERENBERG SUPER CIRCUIT 2011 در کشور اتریش قرار گرفت.

جشنواره عکس اتریش

به گزارش همشهری آنلاین،در این نمایشگاه که از 4 جشنواره بزرگ تشکیل شده ، رسول اولیاء زاده رییس خانه عکاسان ایران با 12 قطعه، مهدی رضوی 59 قطعه، شیما رضازاده 25 قطعه، علیرضا عطاریانی 23 قطعه ، کاظم حسینی 20 قطعه و حسام بختیاری با 9 قطعه بیشترین حضور یک کشور خارجی را در این دوره از مسابقات از آن خود کرده اند.

همچنین، کلثوم ریاحی 9 قطعه، حمزه اولیاء زاده 6 قطعه و در مجموع با 163 قطعه عکس در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

از این تعداد، یک عکس از مهدی رضوی عکاس جوان و فعال کشورمان با عنوان ( خانواده کار ) موفق به کسب مدال طلا در بخش کودکان این دوره از جشنواره شد و از تمامی این هنرمندان، برای حضور در مراسم گشایش نمایشگاه و رونمایی از کتاب جشنواره  دعوت به عمل آمده است.

داوری این دوره از مسابقات به عهده استادان منتخب از کشورهای اتریش، آلمان، چین، روسیه، استرالیا ، سوییس ، لهستان و قطر بوده است .

در این نمایشگاه از میان 63 هزار و 964 قطعه عکس از 5 هزار و 458 عکاس از 77 کشور جهان، تعداد 927 قطعه عکس برای حضور در نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب شده است.

برگزاری این جشنواره همه ساله در شهر لینزو سه شهر بزرگ اتریش برگزار می شود و برگزاری این رقابت بین المللی که یکی از معتبرترین جشنواره های جهانی عکس در اروپا و جهان است، به همت عکاس با سابقه اتریشی دکتر کریس هینترو برمایر (Dr. Chris Hinterobermaier) برای بیستمین سال متوالی از سوی انجمن عکاسی اتریش APS و با حمایت مالی شهرداری شهر تاریخی LINZ و نظارت انجمن عکاسی آمریکا PSA و تحت امتیاز فدراسیون جهانی عکاسی FIAP انجام شد.

این ششمین موفقیت خانه عکاسان ایران در عرصه رقابت های بین المللی از ابتدای سال 1390 است.

علاقه مندان برای آگاهی بیشتر و مشاهده عکس های برگزیده می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.supercircuit.at/results2011.cfm مراجعه کنند.

 

کد خبر 137313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز