چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: جوان شیطان‌صفت که با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره برق، گاز و آب وارد خانه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه در کرمان می‌شد و دست به آزار و اذیت زنان و دختران تنها می‌زد، صبح دیروز به دارمجازات آویخته شد.

متهم

زمستان سال گذشته زن جوانی با پلیس کرمان تماس گرفت و از ماجرای شومی که برایش اتفاق افتاده بود پرده برداشت. این زن مدعی بود که پسر جوانی با معرفی خود به‌عنوان مامور گاز وارد خانه وی شده و به زور او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. به‌دنبال این تماس، تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند و به تحقیق از زن جوان پرداختند. او که به‌شدت وحشتزده بود، گفت: همسرم برای رفتن به سر کار از خانه خارج شده بود که زنگ در به صدا درآمد. از پشت آیفون صدای مرد جوانی به گوش می‌رسید که مدعی بود مامور گاز است. او می‌گفت که برای نوشتن شماره کنتور آمده و من هم در را باز کردم.

وی ادامه داد: مرد جوان که یک دفتر در دست داشت وارد حیاط شد و بعد از نوشتن شماره کنتور، مدعی شد که مشکلی پیش آمده و باید شیر گاز خانه را چک کند. من هم بی‌خبر از همه جا از او خواستم وارد خانه شود اما وی وقتی فهمید که تنها هستم، به من حمله‌ور شد و بی‌توجه به التماس‌هایم، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. سپس خانه را ترک کرد و پا به فرار گذاشت. بعد از شکایت این زن، ماموران راهی اداره گاز شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد کسی با مشخصات متهم تحت تعقیب در آنجا کار نمی‌کند. ماموران که خود را در برابر یک مامور قلابی می‌دیدند، مشخصات ظاهری جوان شیطان‌صفت را در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار دادند و جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد.

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند. شکایت‌هایی که نشان می‌داد مرد جوانی با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره گاز، برق و آب وارد خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه یا دفتر شرکت‌ها شده تا نقشه سیاه خود را عملی کند.تمامی شاکیان مدعی بودند متهم جوانی لاغر اندام و حدودا 20‌ساله بوده که به بهانه نوشتن شماره کنتور، وارد محل کار یا زندگی آنها شده و همیشه یک دفترچه برای نوشتن شماره کنتور نیز همراه خود داشته است. پلیس که مطمئن شده بود تمامی این جرایم توسط همان متهم تحت تعقیب صورت گرفته، در ادامه بررسی‌های خود، محدوده فعالیت او را شناسایی کرد و تیم‌های گشت نامحسوس، تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه را زیرنظر گرفتند.

چند روز بعد زمانی که ماموران در حال گشتزنی در یکی از کوچه‌ها بودند، متهم تحت تعقیب را دیدند که با در دست داشتن دفترچه‌ای، در حال عبور از آنجا بود. آنها وقتی مطمئن شدند که وی همان متهم تحت تعقیب است، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. مرد جوان گرچه ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد اما وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و به جرایم سیاه خود اعتراف کرد.

او گفت: با شناسایی آرایشگاه‌های زنانه، دفاتری که منشی خانم داشتند یا خانه‌های ویلایی، زنگ آنها را به صدا در می‌آوردم و خودم را مامور اداره برق، گاز یا آب معرفی می‌کردم. وقتی به بهانه نوشتن شماره کنتور وارد آنجا می‌شدم، می‌گفتم که باید شیر آب آشپزخانه یا شیر گاز پذیرایی را هم چک کنم. به این ترتیب وارد خانه می‌شدم و اگر به غیراز طعمه‌ام، فرد دیگری هم داخل خانه بود، به بهانه‌ای از آنجا خارج می‌شدم. اما اگر زن یا دختر جوان در خانه تنها بود، به آنها حمله‌ور می‌شدم و به زور آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم.

بعد از اعترافات متهم، ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که وی با این شگرد وارد 16 خانه، آرایشگاه و شرکت خصوصی شده و در برخی از آنها نقشه شوم خود را به اجرا درآورده است. با شناسایی چند زن و دختر دیگر که قربانی وسوسه‌های شیطانی متهم شده بودند، این پرونده به جرم زنای به عنف به دادگاه کیفری استان کرمان فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. با توجه به شکایت شاکیان و اعترافات متهم در تمامی مراحل تحقیقات، قضات دادگاه در پایان جلسه محاکمه، متهم را گناهکار شناختند و او را به اعدام محکوم کردند. این حکم بعد از تایید از سوی قضات دیوانعالی کشور، صبح دیروز در زندان مرکزی کرمان به اجرا درآمد.

یدالله موحد، دادستان کرمان با اشاره به اعدام این مرد گفت: این مجرم 20 ساله اهل یکی از شهرستان‌های استان کرمان بود که بعد از فوت پدر و ازدواج مجدد مادرش، به‌مدت 5 سال در شیرخوارگاه زندگی کرده بود. وی با اشاره به مصاحبه یک تیم تخصصی روانشناسی و روانپزشکی با این مجرم افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این فرد در دوران کودکی از سوی برخی از افراد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود که این مسئله در کنار از دست دادن کانون خانواده‌ و وسوسه یکی از دوستانش که با این شگرد دست به آزار و اذیت زن جوانی زده بود، باعث شده بود تا او هم به سمت این جرم کشیده شده و دست به آزار و اذیت زنان بزند. با این حال خوشبختانه پلیس توانست پیش از اینکه وی افراد بیشتری را قربانی نقشه‌اش کند، او را دستگیر کرده و در اختیار قانون قرار دهد.

کد خبر 137165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز