گروه حوادث: مرد 72ساله که به‌خاطر طلب میلیونی با شلیک گلوله به زندگی دوستش پایان داده بود به قصاص محکوم شد.

bullet

این مرد جنایتکار صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به بیان جزئیات جنایت در باغ لواسانات پرداخت. 9آذرماه سال 89 مرد جوانی سراسیمه از یک باغ در لواسان بیرون آمد و به سمت گشت پلیس رفت. او مدعی شد که مرد مسلحی وارد باغ شده و دست به جنایت زده است.

همزمان با اظهارات وی ماموران کلانتری 102 لواسان پای در قتلگاه گذاشته و داخل استخر باغ، عامل جنایت را دیدند که اسلحه به دست داشت و می‌خواست با شلیک تیر خلاص به سرش خودکشی کند اما گلوله گیر کرد و همین باعث شد که در دام ماموران گرفتار شود.

در ادامه بررسی‌ها ماموران جسد مرد 45 ساله‌ای به نام علیرضا را پیدا کردند که با شلیک‌های گلوله به قتل رسیده بود. تیم تحقیق در نخستین مرحله از بررسی‌ها به تحقیق از شاهد پرداختند تا معمای جنایت افشا شود.شاهد جنایت در بازجویی‌ها گفت: من و علیرضا (مقتول) در باغ نشسته بودیم و مشغول صحبت بودیم. برای معامله زمین قرار گذاشته بودیم و درباره قیمت صحبت می‌کردیم که ناگهان سیروس(عامل جنایت) اسلحه به دست وارد باغ شد.

به‌شدت عصبانی بود و اسلحه را به سمت علیرضا نشانه گرفت. بدون کوچک‌ترین مکثی 2 گلوله به سمت علیرضا شلیک کرد. با دیدن این صحنه وحشت کردم. نمی‌دانستم باید چه کار کنم. تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که هرطور شده باید مرد اسلحه به دست را از باغ بیرون کنم. با هم درگیر شدیم و او ر ا به داخل استخر انداختم و به سرعت به بیرون از باغ آمدم و خوشبختانه با دیدن پلیس از آنها کمک خواستم. پس از اظهارات این شاهد عامل قتل به کلانتری انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. وی مدعی شد که مقتول همه پول‌هایش را از او گرفته بود و بعد از آن وضعیتش به هم ریخته است به همین خاطر نقشه قتل را طراحی کرده و به مرحله اجرا گذاشته است.

قصاص پایان‌طلب میلیونی

متهم 72 ساله صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری به ریاست قاضی عزیزمحمدی و 4مستشار پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به شرح کیفرخواست پرداخت و خواستارمجازات قانونی برای متهم شد. در ادامه خانواده قربانی نیز با شکایت علیه عامل جنایت درخواست قصاص وی را کردند.

وقتی متهم پشت تریبون قرارگرفت اتهام قتل را با انگیزه انتقام‌جویی پذیرفت و گفت: من و علیرضا دوست بودیم اما او همه اموالم را از من گرفت و من دیگر چیزی نداشتم. چندبار ازاو خواستم طلب میلیونی‌ام را بپردازد اما اهمیتی نمی‌داد. من همه دارو ندارم را از دست داده بودم و از علیرضا به‌شدت کینه داشتم برای همین نقشه قتل او را کشیدم.

وی ادامه داد: برای اجرای این نقشه به مولوی رفتم و یک اسلحه به قیمت 100 هزار تومان خریدم. روز حادثه می‌دانستم علیرضا با دوستانش برای معامله یک زمین در باغی در لواسان قرار دارد. برای همین با حمله به باغ اسلحه را به سمتش گرفتم و شلیک کردم. می‌خواستم خودم را هم بکشم و به زندگی سختم پایان دهم اما نشد.پس از اعترافات عامل شلیک مرگبار، قضات دادگاه کیفری وی را به قصاص نفس محکوم کردند.

کد خبر 143874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز