سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: قاتل سریالی قزوین که در جریان جنایت‌های فجیع خود 5 زن میانسال را به قتل رسانده بود، صبح پنجشنبه پای چوبه دار خواهد رفت.

متهم

17 اردیبهشت سال 88 وقتی جسد زن 50 ساله‌ای در کمال‌آباد قزوین پیدا شد کسی تصور نمی‌کرد این جنایت آغاز قتل‌های سریالی مرد میانسالی باشد که با شگرد وحشیانه‌ای، قربانیان خود را از پای درمی‌آورد.75 روز از پیدا شدن جسد گذشته و هنوز راز این جنایت در هاله‌ای از ابهام بود که گزارش جنایت دیگری به پلیس قزوین مخابره شد. مقتول زن 62ساله‌ای بود که جسدش بعد از گذشت 3 روز از جنایت پیدا شده بود. با حضور پلیس در محل پیداشدن جسد، بررسی‌های اولیه شروع شد و ماموران متوجه شدند که مقتول بر اثر ضرب و شتم و خفگی جان خود را از دست داده است.

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز 2 قتل ادامه داشت، صبح 7‌شهریورماه همان سال جسد زن دیگری که خارج از قزوین رها شده بود، پیدا شد. طبق گفته خانواده مقتول، این زن قبل از ناپدید‌شدن 500 هزار تومان پول نقد همراه خود داشته که بعد از پیدا شدن جسدش اثری از این پول نبود.

چند ماه بعد یعنی روز 21 اسفند نیز جسد چهارمین مقتول که زن 47 ساله‌ای بود در جاده بوئین‌زهرا پیدا شد و به این ترتیب پلیس با معمای مرموزی روبه‌رو شد که حکایت از حضور یک قاتل سریالی داشت. وقتی 23 فروردین سال گذشته ماموران در جریان پنجمین جنایت قرار گرفتند دیگر شکی برای پلیس باقی نماند که این قتل‌ها سریالی است و توسط یک نفر صورت گرفته است.
پنجمین قربانی زن سالخورده‌ای بود که حدود 2‌میلیون تومان طلا و جواهر همراه خود داشت و عامل جنایت همه طلاهای او را سرقت کرده بود.

ماموران که در جریان بررسی محل پیدا شدن اجساد چهارمین و پنجمین مقتول متوجه شدند در هر دو محل آثار چرخ خودرویی وجود داشته که شباهت زیادی به هم داشته‌اند، بررسی‌های خود را روی این سرنخ متمرکز کردند.
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌داد هر دو اثر لاستیک ماشین متعلق به یک خودروی عمومی مثل مینی‌بوس، ون یا حتی اتوبوس است.

ماموران در ادامه بررسی‌ها، راهی محل‌هایی شدند که اجساد قربانیان در آنجا پیدا شده بود. یک شاهد که همزمان با پیدا شدن یکی از اجساد، مینی‌بوس فیات سبز رنگی را در آن منطقه دیده بود مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار پلیس قرار داد. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که ماموران متوجه شدند هنگام پیدا شدن جسد آخرین قربانی، موکت کف‌‌پوش یک مینی‌بوس در کنار جسد پیدا شده بود.

ماموران که حالا مطمئن شده بودند قاتل سریالی راننده مینی‌بوس فیات سبزرنگی است، با راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس در تمامی خیابان‌های شهر جست‌وجو برای شناسایی این خودرو را شروع کردند. آنها بعد از چند روز به مینی‌بوسی که تمامی پرده‌هایش کشیده شده و در شهر تردد می‌کرد مشکوک شدند. آنها وقتی متوجه شدند که صاحب این خودرو مردی به نام ناصر است که دارای سابقه‌ کیفری بوده و پیش از این هم دستگیر و راهی زندان شده بود، حدس زدند که وی قاتل سریالی تحت تعقیب باشد و او را دستگیر کردند.

با کشف مقداری از لوازم به سرقت رفته از قربانیان در خودروی این مرد، وی در بازجویی‌ها به قتل 5 زن اعتراف کرد و گفت: بعد از شناسایی زنان میانسال که منتظر تاکسی یا اتوبوس بودند، مقابل آنها توقف می‌کردم و با گفتن این جمله که مسیرم با آنها یکی است، از آنها می‌خواستم سوار ماشین شوند اما بعد از طی مسافتی کوتاه به بهانه اینکه مینی‌بوس خراب شده است در گوشه‌ای توقف می‌کردم و بعد از حمله‌ور شدن به طعمه‌هایم و خفه کردن آنها، طلاها و پول‌هایشان را سرقت می‌کردم و اجسادشان را در محل‌های خلوت رها می‌کردم.

بعد از اعترافات مرد جنایتکار و بازسازی صحنه قتل‌‌ها، سال گذشته او در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین پای میز محاکمه رفت و به همه قتل‌هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. با این اعترافات، قضات دادگاه او را به 5 بار قصاص و تحمل حبس و شلاق محکوم کردند و مدتی بعد این حکم در دیوان‌عالی کشور تأیید شد.

مظاهر مهرعلیان، مدیر روابط عمومی دادگستری استان قزوین، با بیان این خبر گفت: مراحل رسیدگی به پرونده با سرعت انجام شد و باتوجه به تأیید حکم و موافقت رئیس قوه قضاییه، متهم ساعت 7‌صبح پنجشنبه در ملأعام در کمربندی جمهوری اسلامی قزوین به دار مجازات آویخته خواهد شد.

کد خبر 135936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز