همشهری آنلاین: بیشترین استقبال جهانی از فیلم "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی متعلق به سینمادوستان فرانسوی است.

کپی برابر اصل

به گزارش ایسنا، براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، سینماهای فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بیشترین استقبال را از فیلم "کپی برابر اصل" داشته‌اند.

این فیلم تاکنون فروش یک میلیون و 445 هزار دلار را در فرانسه داشته و از این لحاظ در رتبه اول کشورهای نمایش دهنده ایستاده است.

رتبه دوم در اختیار سینمای آمریکا است که این فیلم تاکنون فروش یک میلیون و 324 هزار دلار را در آمریکا به‌دست آورده است.

سینمادوستان اسپانیایی با استقبال یک میلیون و 53 هزار دلاری سومین کشوری هستند که "کپی برابر اصل" در آنجا بیشترین میزان فروش را داشته است.

انگلیس، برزیل، ایتالیا، استرالیا، سوئد و فنلاند در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

"کپی برابر اصل" که در جشنواره کن سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به‌همراه آورد، تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورک، ابوظبی و شیکاگو نمایش یافته است.

این فیلم اولین اثر عباس کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه آنجلو بارباگالو از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان "کپی برابر اصل" درباره نویسنده‌ای است، که کتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ایده کتابش را در فلورانس به دست آورده است.

در این سفر او با زنی که صاحب یک گالری آنتیک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ...

این فیلم سال گذشته جایزه "خوشه‌ طلایی" جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم کسب کرد،‌ برای نمایش در کشورهای استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئیس به کمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

 

کد خبر 137088

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز