همشهری آنلاین: بر اساس اعلام مقامات رسمی پاکستان، در جریان سه حمله جداگانه که توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبیله‌نشین پاکستان در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان انجام شده است، دست‌کم ۱۸ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، ‌حملات موشکی روز دوشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مدرسه ای دینی در 17 کیلومتری شهر 'وانا' مرکز وزیرستان جنوبی موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از شبه نظامیان و همچنین مردم بی گناه که در میان آنان زنان و کودکان به چشم می خورد شد.

بنا به گفته شاهدان در این حمله پنج نفر از شبه نظامیان خارجی نیز کشته شدند.

'الیاس کشمیری' یکی از رهبران گروه القاعده در حملات روز شنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان به همراه نه نفر دیگر کشته شد.

در سال جاری میلادی، ‌34 مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبایلی پاکستان گزارش شده که در این حملات 250 کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند.

ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی به بهانه مبارزه با تروریسم و انهدام مواضع نیروهای طالبان در این کشور اعتراض های گسترده برخی مقامات دولتی، مردم و احزاب سیاسی پاکستان را در پی داشته است.

اعتراض های گسترده و به دنبال آن راهپیمایی های معترضان که سراسر کشور را فرا گرفته موجب شد که نمایندگان مجلس ملی پاکستان در ماه گذشته قطعنامه هایی در جهت توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی صادر کنند.

نمایندگان مجلس و مردم پاکستان با اعتراض نسبت به ادامه این گونه حملات، خواستار تعلیق حرکت کامیون های حامل تدارکات برای نیروهای ناتو به افغاستان شدند.

کد خبر 136919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز