دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: توت‌فرنگی نقش مهمی در خون‌سازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی کننده‌ای برخوردار است.

توت فرنگی نقش مهمی در خون‌سازی بدن دارد

دکتر مسعود کیمیاگر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ توت‌فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌هاست که این مواد مغذی باعث می‌شوند توت‌فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل، ارتقاء سلامتی بدن شود.

وی با اشاره به این که توت‌فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است،‌ افزود:‌ یک واحد توت‌فرنگی معادل ۸ عدد است که ۵۰ کالری انرژی دارد و دریافت روزانه یک واحد توت‌فرنگی فشار خون بالا را کاهش می‌دهد‌.

وی با اشاره به دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر در توت‌فرنگی توصیه کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند از این میوه استفاده کنند زیرا در استحکام، رشد و نمو دندان‌ها و ترمیم شکستگی استخوان‌ها بسیار مؤثر است.

دکتر کیمیاگر تصریح کرد: توت‌فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

وی درباره شستن این میوه گفت:‌ توت‌فرنگی به علت تماس مستقیم با خاک، باید با دقت شسته شود و بهتر است با فشار آب آلودگی را از روی این میوه پاک کرد.

www.salamatnews.com

کد خبر 136906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز