آلاباما: توفان سهمگین عکس یک‌خانم و آقا را به 193کیلومتر آن‌طرف‌تر برد.

عکس عروسی آقا و خانم اِوَنس، بعد از وقوع توفانی که در روزهای اخیر خسارات زیادی را به بار آورد، مسافت بین ایالت‌های آلاباما و تنسی آمریکا را طی کرد و به حیاط خانه یکی از شهروندان تنسی افتاد. این شهروند پس از آنکه عکس این زوج را در حیاط خانه خود می‌یابد اقدام به چاپ آگهی پیدا شدن آن در روزنامه‌ها می‌کند. عکس عروسی این زوج در سال 1982میلادی گرفته شده است. پیدا‌شدن این عکس، انگیزه خوبی به زوج اونس داده، به‌طوری که آنها برای ساخت خانه‌ و تاسیساتی که توفان باعث تخریبش شده بیشتر مصمم شده‌اند و امید بیشتری به ادامه زندگی پیدا کرده‌اند.

زنده‌ماندن نوزاد پس از 3بار سکته

لندن: یک‌نوزاد پسر از 3بار سکته قلبی جان سالم به در برد. مادر 24ساله این نوزاد در این ‌باره به رسانه‌ها گفت: «الفی» با وزن طبیعی 3کیلوگرم به دنیا آمد اما 3بار سکته کرد و از همه آنها نیز جان سالم به در برد. این زن یادآور شد: نخستین‌ بار 17دقیقه قلبش از کار ایستاد، دومین بار 10دقیقه و سومین بار هم 2دقیقه این اتفاق رخ داد اما پس از هر 3بار قلبش دوباره به تپش افتاد. والدین این نوزاد، او را پس از نخستین سکته قلبی و پس از تغییرات ظاهری که پیدا کرده بود به بیمارستان منتقل کردند. البته پدر الفی می‌گوید ما آن زمان نفهمیدیم که پسرمان سکته کرده است. پزشکان پس از این سکته ها موفق شدند با شوک‌های منظم، ضربان قلب او را تنظیم کنند؛ به‌طوری که اکنون این نوزاد پس از 3هفته و پشت سر گذاشتن 3سکته قلبی، سالم به آغوش والدینش بازگشته است.

عطر آتشفشان ایسلند

ریکیاویک: این روزها آتشفشان ایسلــند بـحث داغ بسیاری از خبرگزاری‌های جهان شده زیرا مشکلات و اختلال‌های زیادی از جمله تاخیر درپرواز بسیاری از هواپیماها را در برخی از کشورهای اروپایی به‌وجود آورده است. با وجود این، یک‌عطرساز معروف از گدازه‌ها و خاکسترهای این آتشفشان نهایت بهره را برده زیرا از آنها برای تولید عطر استفاده کرده است. وی معتقد است که خاکستر این آتشفشان رایحه دلنشینی دارد. وی همچنین از آب حاصل از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی کوه‌های ایسلند نیز برای تولید عطر زنانه استفاده کرده است. در حال حاضر در کارخانه تولیدعطر وی حدود 2هزار شیشه عطر تولید شده است که یک‌شیشه 100میلی‌لیتری آن به قیمت 80یورو در فروشگاه‌های پاریس فرانسه فروخته می‌شود.

جوان‌ترین فردی که لیپوساکشن کرد

دهلی‌نو: پسر 10ساله هندی با وزن 127کیلوگرم جوان‌ترین فرد در جهان است که عمل لیپوساکشن انجام داده است. سیت‌جی‌جینگرکه در یک خانواده ثروتمند زندگی می‌کند، در سن 3سالگی 50کیلوگرم وزن داشت. به همین خاطر والدینش وی را برای درمان نزد پزشک رژیم درمانی بردند اما رژیم غذایی و ورزش او را لاغر نکرد؛ به‌طوری که به دلیل وزن زیاد نمی‌توانست با همسالان خود بازی کند و به هنگام بالا رفتن از پله‌ها نفس‌نفس می‌زد. سیت‌جی پس از انجام آزمایش‌های گوناگون، تحت عمل لیپوساکشن قرار گرفت و هم‌اکنون نیمی از وزن خود را از دست داده است. البته این عمل برای نوجوانان زیر 16 سال توصیه نمی‌شود زیرا خطر مرگ یا خونریزی برای بیمار دارد. این نوجوان کوچک‌ترین فردی است که در جهان عمل برداشت چربی یا لیپوساکشن انجام داده است.

کد خبر 136765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز