هیجان در فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و عصر امروز در یکی از دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، 2 تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس با قضاوت سعید مظفری‌زاده در ورزشگاه تختی اهواز مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

فوتبال

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که دمای اهواز در روز گذشته تا 48 درجه هم رسید و این شرایط آب و هوایی امروز هم در شهر اهواز وجود خواهد داشت. البته ساعت برگزاری این دیدار طوری است که شاید درجه گرمای هوا کمتر شود ولی این موضوع یک مانع سخت برای پرسپولیسی‌ها خواهد بود و آنها جدا از مسائل تاکتیکی، باید با شرجی‌بودن و گرمای اهواز هم بجنگند. پرسپولیس که موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی سپاهان را از پیش رو بردارد، با روحیه‌ای مضاعف به دیدار فولاد خواهد رفت ولی شاگردان مجید جلالی هم از لحاظ فنی و روحی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند و می‌خواهند با استفاده از شرایط میزبانی، به فینال این مسابقات صعود کنند.

این مر بی برای شکست‌دادن پرسپولیس به ساق‌های ستاره‌های تیمش از جمله رضا نوروزی و آرش افشین چشم دوخته و امیدوار است که تیمش را به فینال برساند. پرسپولیس در حالی به اهواز می‌رود که 7 سال است در این شهر فولاد را شکست نداده و این موضوع برایش طلسم شده است. در طرف مقابل، جلالی هم در سال‌های اخیر در رویارویی با دایی عملکرد چندان خوبی نداشته و این مسائل جذابیت‌های بازی را بیشتر خواهد کرد. شکست در این دیدار برای هر دو مربی تلخ‌ترین اتفاق ممکن است و آنها نمی‌خواهند از رسیدن به فینال محروم شوند. نکته جالب اما این است که جلالی با صباباتری سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارد و سالی که این تیم در فینال موفق به شکست ابومسلم شد، دایی، مهاجم وقت صبا بعد از پایان بازی جلالی را روی دوش خود گرفت و دور افتخار زد.

دایی: طلسم را می‌شکنیم

علی دایی در آستانه این دیدار حساس می‌گوید: «بازی بسیار سختی مقابل فولاد خواهیم داشت ولی شناخت خوبی از این تیم داریم و ان‌شاءالله می‌بریم که با روحیه بالا به فینال راه پیدا کنیم. مطمئن هستم که از همه لحاظ روی پرسپولیس در این بازی فشار است، ما می‌دانیم هوای اهواز گرم است و خیلی از عوامل هستند که شاید آنجا برای ما مشکل‌ساز باشند اما تمرینات خوبی داشتیم و بچه‌های من بسیار با انگیزه هستند. امیدوارم با دعای هواداران و کمک خدا طلسم عدم‌موفقیت خودمان در اهواز را با یک برد شیرین مقابل فولاد بشکنیم. ما در این بازی محروم نداریم اما مصدوم داریم، در ضمن زارعی و سکوبرت هم از لیست خارج شده‌اند.» دایی در عوض سپهر حیدری و تیاگو را به فهرست تیم اضافه کرده است. او همچنین درباره حاشیه‌های اخیر که برخی معتقدند به پرسپولیس ضربه می‌زند، تاکید می‌کند: «خدا را شکر اجازه ندادیم تیم وارد حاشیه شود. به بچه‌ها گفتم شما باید به فکر بازی باشید و من دعوا می‌کنم. شما فقط در زمین هرچه در توان دارید به نمایش بگذارید، برای پرسپولیس افتخار کسب کنید و دل هواداران را شاد کنید.»

جلالی: آمار مهم نیست

جلالی آماده انجام یک دیدار بزرگ با پرسپولیس است. او می‌گوید: «ما در 2 هفته اخیر تمرین‌های بسیار خوبی را برای این بازی پشت سر گذاشتیم و از هر نظر آماده این بازی بزرگ هستیم. اصلا کار راحتی نخواهیم داشت ولی با این حال تنها به پیروزی در این بازی فکر می‌کنیم. ما کاری به خستگی یا شرایط پرسپولیس نداریم. مسئولیت ما این است که فکر کنیم پرسپولیس با بهترین شرایط خود به اهواز می‌آید و اصلا قانون مبارزه و رقابت‌ هم این است که حریف را در بهترین شرایط تصور کنید.

ما مجاز نیستیم فکر کنیم پرسپولیس به خاطر 120 دقیقه بازی مقابل سپاهان خسته است، در ضمن ما روی نقاط ضعف این تیم اشراف کامل داریم.» جلالی درباره این موضوع که پرسپولیس 7 سال است در اهواز مقابل فولاد برنده نشده، ادامه می‌دهد: «اینها بیشتر به آمار مربوط می‌شود که مهم نیست. هر بازی می‌تواند سرنوشت خاص خودش را داشته باشد و ما به آمار کاری نداریم.» سرمربی فولاد درباره این موضوع که گفته می‌شود افرادی در چند روز اخیر با کاوه رضایی و رضا نوروزی تماس گرفته و به آنها وعده حضور در پرسپولیس را داده‌اند، تاکید می‌کند: «من هم این موضوع را شنیده‌ام اما این کار قطعا از سوی باشگاه پرسپولیس سازماندهی نشده است. ما ذهن بازیکنان را برای هر اتفاقی آماده کرده‌ایم.»

کد خبر 136762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز