پرویز مظلومی قبل از انتخاب به‌عنوان سرمربی استقلال، مدعی بود که اگر نوبتی هم باشد، نوبت اوست که روی نیمکت آبی پوشان بنشیند.

فوتبال جام حذفی

در شرایطی که منصور پورحیدری، ناصر حجازی، امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی به تناوب هدایت این تیم را بر عهده گرفته بودند، او تنها مربی مدعی هدایت استقلال بود که فرصت نشستن روی این نیمکت را به دست نیاورده بود. سرانجام در شروع لیگ دهم نوبت به مظلومی رسید ولی در آستانه پایان فصل به‌نظر می‌رسد که نوبت او هم در حال اتمام باشد. او قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد، در لیگ قهرمانان نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و به‌نظر می‌رسد تنها راه بقا در این پست برای او قهرمانی در جام حذفی باشد.
شاید تنها نکته مثبت در کارنامه این فصل مظلومی، عملکرد بهتر این تیم نسبت به پرسپولیس، رقیب قدیمی باشد.

سرخ پوشان یک هفته زودتر و در پایان بازی پنجم متوجه شدند که جایی در میان 16 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا ندارند. استقلال اما تا آخرین ثانیه‌های بازی مقابل النصر عربستان هنوز امیدوار بود و در نهایت تنها یک گل برای صعود کم آورد. استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت توانست رقیب سنتی را شکست دهد و در جدول رده‌بندی لیگ برتر هم بالاتر از این تیم قرار دارد.

با وجود این هواداران استقلال قطعا از فصلی که گذشت با حسرت یاد خواهند کرد. آبی‌پوشان به جز 2سمت خط دفاع، در همه پست‌ها تقریبا 2بازیکن همسطح و مطرح در اختیار داشتند و پتانسیل این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر کمتر از سپاهان نبود. استقلال اما در لیگ برتر و لیگ قهرمانان یک قدم تا رسیدن به موفقیت کم آورد؛ قدمی که شاید یک مربی جاه طلب‌تر بازیکنانش را وادار می‌کرد که آن را تحت هر شرایطی طی کنند و به هدف‌شان برسند.

بررسی عملکرد استقلال در بازی‌های مهمی که این تیم در حدود یک ماه گذشته داشت، نشان می‌دهد که این تیم در لحظات سرنوشت ساز فصل نتوانست به خواسته‌اش برسد. استقلال بعد از شکست پرسپولیس در بازی برگشت، میزبان تراکتورسازی بود ولی با شکست در این بازی نتوانست فاصله‌اش را با سپاهان صدرنشین به 3امتیاز برساند و این تیم را تحت فشار قرار دهد. با لغزش بعدی سپاهان، فاصله دو تیم در صدر جدول به 4 امتیاز رسید ولی استقلال در هفته سی و یکم در بوشهر 2امتیاز از دست داد تا قهرمانی سپاهان تقریبا قطعی شود.

در لیگ قهرمانان هم مظلومی نتوانست در بازی‌های حساس ناجی تیمش باشد. تساوی در ازبکستان استقلال را در موقعیت خوبی قرار می‌داد ولی این تیم در دقایق کوتاه باقیمانده پس از اخراج عمران‌زاده نتوانست مقاومت کند و با دریافت گل دوم از تاشکند بدون امتیاز بازگشت. استقلال بعد از آن در دوحه با درخشش فرهاد مجیدی با برتری 2 بر صفر به رختکن رفت ولی فاصله زیاد بین خطوط این تیم در نیمه دوم به السد فرصت داد با زدن دو گل از شکست فرار کند.

در این بازی مظلومی نتوانست در نیمه دوم استراتژی مناسبی را برای حفظ برتری تیمش انتخاب کند و تعویض‌های او هم کمکی به تیم نکرد. البته داور در دقایق پایانی از اعلام یک پنالتی به نفع استقلال چشم پوشی کرد که می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد. استقلال اما در روز آخر فرصت داشت همه ناکامی‌ها و بداقبالی‌ها را با بردن النصر با اختلاف 2گل جبران کند و در یک هشتم نهایی حریف ذوب‌آهن شود.

ولی سناریوی این بازی‌ یک بار دیگر به ضرر آبی‌پوشان رقم خورد. استقلال پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، خیلی زود رو به بازی هوایی آورد و این کنترل حملات این تیم را برای النصر که مدافعان بلندقدی داشت آسان‌تر کرد. تعویض‌های مظلومی هم نتوانست کمکی به تغییر جریان بازی کند و استقلال با برد با حداقل اختلاف از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

کد خبر 134838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز