همشهری آنلاین: رییس انجمن تغذیه ایران عنوان کرد: هر یک درصد چربی اضافه به معنای وجود 6 گرم چربی در هر لیوان شیر است که با 50 کیلوکالری می‌تواند موجب اضافه وزن شود.

 چربی اضافه در شیر باعث اضافه وزن می‌شود

 به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا وفا اظهار کرد: چربی شیر، اشباع است و از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خطرناک است. هر چه چربی شیر در لبنیات کمتر باشد دسترسی بدن به مواد مغذی دیگر در شیر بالاتر است.

استفاده از شیر پرچرب تنها در کودکانی توصیه می‌شود که سنشان به دوسال نرسیده و کم وزن هستند و مادر می‌تواند در شرایط خاص و مدت معین، شیر کاملا پرچرب به کودک بدهد، در غیر این صورت استفاده از شیر کم چرب برای سایرین توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد:اولویت مصرف شیر به درصد بالای پروتئینی که دارد برمی‌گردد. این پروتئین حیوانی هم کیفیت بالایی دارد و هم نسبت به پروتئین‌های دیگر ارزان‌تر است و اگر روزی مصرف لبنیات قطع شود مردم به ویژه نوجوانان ما دچار سوء تغذیه جدی می‌شوند.

بر اساس تحقیقات ما بالغ بر 75 درصد مردم کمتر از مقدار نیازشان کلسیم دریافت می‌کنند.

دکتر وفا درباره میزان مصرف مورد نیاز شیر در سنین مختلف اظهار کرد: از دو تا چهار سالگی، یک و نیم لیوان شیر، از چهار تا 10 سالگی دو لیوان، از 10 تا 19 سالگی سه لیوان و از 19 به بالا دو لیوان شیر کم چربی توصیه می‌شود.

 

کد خبر 136679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز