گروه اقتصادی: روز گذشته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی با هشدار به واحدهای تولیدی گفت:

شیر

تولیدکنندگان نباید با افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها، واردات غیرضرور و قاچاق را توجیه‌پذیر کنند. محمود دودانگه به شابا گفت: افزایش قیمت‌ها همراستا با سیاست حمایت از تولید نیست؛ چرا که در درازمدت پیش‌گرفتن چنین سیاستی موجب شکست تولید می‌شود. به‌رغم این هشدار و احتمال مشخص شدن سرنوشت یارانه شیر و افزایش قیمت لبنیات تا امروز، تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی از تعطیلی واحدهای تولیدی به‌دلیل تعلل در بررسی افزایش قیمت‌ها و بلاتکلیفی مطالبات کارخانه‌های لبنی خبر می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با بیان اینکه در 2 ماه اخیر 10واحد تولید‌کننده لبنیات در استان فارس تعطیل شده‌اند، به خبرنگار ما گفت: مستندات کارخانه‌های لبنی برای افزایش 20درصدی قیمت‌ها روز گذشته در سازمان حمایت بررسی شده و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پرداخت یارانه شیر نیز به نشست سه شنبه 10 خرداد در ریاست‌جمهوری موکول شده است.

مجید علیداد با گلایه از پرداخت نشدن 30 درصد (105میلیارد تومان) مطالبات سال گذشته کارخانه‌های لبنی افزود: تثبیت قیمت‌ها، مشخص نبودن سرنوشت یارانه شیر و پرداخت نشدن مطالبات، کارخانه‌های لبنی را با مشکل مواجه کرده است. وی با بیان اینکه سرنوشت یارانه شیر هنوز مشخص نشده است از تامین نشدن اعتبار توزیع شیر یارانه‌ای و عدم‌رغبت کارخانه‌های لبنی به توزیع این فراورده خبر داد و گفت: این شرایط موجب شده تا عرضه شیر یارانه‌ای در برخی استان‌ها قطع شود و در تهران نیز کاهش چشمگیری یابد.

کد خبر 136511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز