گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: توزیع شیر در مدارس پایتخت کشورمان حکایت جالبی دارد، با آنکه توزیع شیر با دست‌کم 2.5ماه تاخیر شروع شد اما مسئولان مدعی هستند شیر بیشتر از نوبت‌های پیش‌بینی شده توزیع شده و به جای 54 میلیون واحد شیر، حدود 82 میلیون واحد شیر توزیع شده‌است.

شیر

به گفته رئیس اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش اختتامیه شیر مدارس شهر تهران، آموزش و پرورش، امسال 135 میلیارد ریال برای شیر مدارس شهر تهران هزینه کرده و حدود 82 میلیون پاکت شیر در مدارس شهر تهران توزیع شده است.سید‌علی یزدی‌خواه اعلام کرد: امسال(سال تحصیلی 90-89) بین همه دانش‌آموزان اعم از دوره‌های پیش دبستانی تا پیش‌دانشگاهی بیش از 70نوبت شیر توزیع شده است.

تناقض در آمارهای توزیع شیر

چند نکته مهم و ظریف در اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران وجود دارد:
1- تعداد نوبت‌های توزیع شیر چگونه از نوبت‌های پیش‌بینی شده بیشتر بوده‌است، در حالی که در همه مدارس کشور بنا بر روال چند سال گذشته و اعلام دبیر کمیته ملی شیر مدارس باید 70 نوبت شیر توزیع شود.
2- بنا بر اعلام برهان ولد‌خانی، مسئول کمیته تهیه و توزیع شیر آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 90-89، حدود 110 میلیارد ریال اعتبار برای توزیع شیر رایگان بین 950 هزار دانش‌آموز تهرانی اختصاص یافته که در سخنان مدیرکل شهر تهران 135 میلیارد ریال اعلام شده‌است.
3- به گفته مسئول کمیته تهیه و توزیع شیر آموزش و پرورش شهر تهران پیش‌بینی شده که تا پایان اسفند ماه (89)، 54میلیون واحد شیر بین دانش‌آموزان مدارس تهران توزیع شود، در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش تهران می‌گوید: حدود 82 میلیون واحد شیر توزیع شده‌است که تفاوت 28 میلیون واحد شیر، تفاوت معناداری است!

پرسش این است که با وجود آغاز دیر هنگام طرح توزیع شیر رایگان در مدارس پایتخت که از اواخر آذرماه بود، چگونه 28میلیون واحد شیر بیشتر توزیع شده و 25 میلیارد ریال هم بیشتر هزینه شده‌است؟
4- قائم مقام رئیس آموزش و پرورش شهر تهران پیش‌تر گفته بود:توزیع شیر در همه مدارس شهر تهران از 15 آذر ماه آغاز می‌شود و برای توزیع شیر در دبیرستان‌ها نیز بودجه اختصاص نیافته است.
5- با وجود دست‌کم 5/2 ماه تاخیر در توزیع شیر رایگان در مدارس تهران، مدیرکل آموزش و پرورش این شهر مدعی است که بیش از دفعات برنامه‌ریزی شده شیر توزیع کرده، ولی دبیر کمیته ملی شیر مدارس 27اردیبهشت در آستانه تعطیلی مدارس به فارس اعلام می‌کند که توزیع 70 نوبت شیر یارانه‌ای در مدارس به پایان رسیده و ممکن است به ندرت مناطقی باشند که توزیع شیر در آنها به اتمام نرسیده باشد.

البته وی نیز 24 فروردین ماه به ایسنا می‌گوید: 70 نوبت توزیع شیر یارانه‌ای در مدارس رو به اتمام است. در مناطقی که شیر پاستوریزه دریافت می‌کردند 70 نوبت به اتمام رسیده، اما مناطقی که شیر استریل در آنها توزیع می‌شد، چندین نوبت باقی مانده که تا پایان فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت این امر به پایان می‌رسد. ما نیز شکی نداریم که « یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش توجه به رشد جسمی، حرکتی، عقلانی و فکری دانش‌آموزان است» اما غلو و بزرگنمایی یقینا مورد پسند هیچ کس نیست.

کد خبر 136741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز