همشهری آنلاین: رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی و گفتمان امام مبدأ احیای قدرت اسلام شده است، گفت: امام(ره) در حرکت‌های جهان اسلام و مبارزه امت اسلامی با دیکتاتورهای طرفدار غرب و جنبش بیداری اسلامی سهم زیادی دارند، زیرا تفکرات ایشان قیام‌های منطقه را هدایت می‌کند.

دین

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به تحولات منطقه گفت: آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد بازتاب گفتمان امام خمینی(ره) است، زیرا ایشان مردم مسلمان و ملت‌های تحت ستم را به قیام در مقابل قدرت‌ها و بخصوص رژیم صهیونیستی دعوت می‌کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این جمله امام(ره) مبنی بر اینکه «اگر هر مسلمانی سطلی آب بر سر اسرائیل بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد» افزود: این جمله تنها یک پیش‌بینی نیست، نشان از عمق دیدگاه و بینش سیاسی امام راحل نسبت به مسائل جهان و ماهیت شکننده رژیم صهیونیستی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سخنان امام(ره) همیشه به قدرت اسلام اشاره می‌شد، اظهار کرد: ایشان همیشه از توانایی اسلام برای ذلیل کردن ابرقدرت‌ها سخن می‌گفتند و امروز می‌بینیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن جهان اسلام چگونه هراسان شد‌ه‌اند.

وی با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی و گفتمان امام مبدأ احیای قدرت اسلام شده است، گفت: امام(ره) در حرکت‌های جهان اسلام و مبارزه امت اسلامی با دیکتاتورهای طرفدار غرب و جنبش بیداری اسلامی سهم زیادی دارند، زیرا تفکرات ایشان قیام‌های منطقه را هدایت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: امام(ره) مبارزه با استبداد و استکبار را تنها راه عزت دنیای اسلام می‌دانستند، لذا وقتی این روشنگری‌های امام راحل به جهان اسلام نفوذ کرد ملت‌های اسلامی آگاه شدند و مترصد فرصتی بودند تا دیکتاتورهای خود را سرنگون کنند و این روزها چنین فرصتی برای امت اسلامی فراهم شده است.

رهبر با اشاره به برخی سخنان که ریشه حرکت بیداری اسلامی را هدایت آمریکا می‌دانند، افزود: چنین سخنانی نمی‌تواند از واقعیت مطلب بکاهد، زیرا مردم در قیام‌های خود شعارهای اسلامی می‌دهند و نمادهای اسلامی را خود به همراه دارند.

وی اظهار کرد: وجود زنانی که با شعار قرآن، چادر و حجاب اسلامی در صحنه حاضر می‌شوند، نشانه این است که انگیزه حرکت، پیام‌های انقلاب اسلامی است و دین نقش پررنگی دارد، مقابله با رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن امت اسلامی و حتی بشریت نیز از خواسته‌های مردم منطقه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که این حرکت تا قلب اروپا خواهد رفت و این سخنان امروز صهیونیسم و آمریکا را هراسان کرده است، لذا با تبلیغات مختلف تلاش می‌کنند مسیر قیام امت اسلامی را منحرف کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه‌های خط امام(ره) افزود: اسلامیت ناب از جمله تاکیدات امام است، یعنی مبنای حرکت‌ها باید اسلامی باشد و خرافات و انحرافات درآن نفوذ نکند؛ حرکت‌ها برگرفته از قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز از صراحت کلام به عنوان یکی از شاخصه‌های امام(ره) عنوان کرد و افزود: ایشان هیچ‌گاه به دشمن امتیاز ندادند، شاخص حرف امام بود، در برابر جریان نهضت آزادی، توطئه بنی‌صدر و منافقین و غیره سخن امام راحل برای همه معیار بود. 

کد خبر 136450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز