شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از محققان انگلیسی در حال طراحی یخچالی هستند که نه تنها به شما می گوید برای شام چه غذایی دارید بلکه می تواند مواد غذایی جدید را به طور خودکار به سوپرمارکت محله تان سفارش بدهد.

انتخاب شام توسط یخچال هوشمند

 به گزارش خبرگزاری مهر، به نظر می رسد که یخچال‌های آینده عملکردی بیش از یک دستگاه خنک کننده ساده را به عهده خواهند گرفت به طوری که گروهی از محققان دانشگاه لانکاشایر مرکزی و سوپرمارکت آنلاین "اوکادو" در انگلیس درحال کار بر روی توسعه یک مدل از این یخچال‌های هوشمند هستند.

این یخچال می‌تواند به طور خودکار مواد غذایی مانده و فاسد شده را دور بریزد و خود را تمیز کند، مواد غذایی موجود را برپایه تاریخ مصرف جلوی دست قرار دهد تا به این ترتیب کاربر بفهمد، چه غذاهایی می‌تواند تهیه کند. همچنین پس از تمام شدن مواد خوراکی، آن‌ها را به صورت آنلاین به سوپرمارکت سفارش می‌دهد.

از دیگر وظایف این یخچال این است که غذاها را برپایه اینکه از چه کشوری هستند و برای چه فصل و آب و هوایی مناسبند در طبقات خود بچیند.

با استفاده از این یخچال، انگلیس می‌تواند در هر سال 36 میلیون ساعت در زمان، صرفه‌جویی کند.این یخچال هوشمند از قفسه‌های "فناوری نانو مفصل دار" استفاده خواهد کرد. این قفسه ها در ظاهر کاملا صاف و صیقلی به نظر می‌رسند اما مجهز به میلیون‌ها میکرو- کاشی کنترل شده هستند که فشار محصولات و مواد غذایی را سنجیده و آنها را برپایه تاریخ انقضاء و اینکه کدام یک باید زودتر مصرف شوند به جلوی بخچال و در معرض دید حرکت می‌دهند.

این یخچال همچنین می‌تواند گازهایی را که از تجزیه غذاهای فاسد ساطع می‌شوند ارزیابی کرده و این غذاها را به قسمت ویژه‌ای برای زباله‌ها هل داده و خود را تمیز کند. درهای این یخچال نیز از یک فناوری اسکن مافوق صوت برخوردار است.

براساس گزارش دیلی میل، این یخچال همچنین برپایه یک پایگاه اطلاعاتی کتاب آشپزی می‌تواند همه مواد لازم برای تهیه غذاهای مختلف را به صورت طبقه‌بندی شده در کنار هم قرار دهد.

برای مثال مواد لازم برای تهیه غذاهای هندی و یا غذاهای ایتالیایی به صورت مجزا چیده می‌شوند.

کد خبر 136182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز