همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: یخچال‌های جدید، بیرون از پنجره آشپزخانه نصب می‌شوند تا به صرفه‌جویی انرژی و کمبود جا کمک کنند.

یخچال‌های جدید  با مفهومی نو از مصرف و صرفه جویی انرژی به کمک آشپزخانه‌های کوچک می‌آیند.

زمانی نه چندان دور ما و سایر ملل برای خنک کردن یا سالم نگه داشتن مواد غدایی، آنها را در جاهایی خنک مانند؛سرداب‌ها، زیر زمین‌ها، حیاط خلوت‌ها و در زمستان‌ها؛ پشت پنجره‌ها و لبه دیوار‌های حیاط قرار می‌دادیم.

شاید... نه حتما، جایی و کسانی در همین نزدیکی ها باشند که هنوز با همین روش، مواد غذایی خود را نگهداری می کنند. منظره شیشه‌های مربا و ترشی چیده شده پشت پنجره، هنوز هم منظره‌ای جذاب و دوست‌ داشتنی است.چرا که نشانی از شور و سر زندگی اهل خانه دارد.

طراحان هنرمند و ژرف اندیش برای کسب ایده‌های نو همیشه روش های کهن و سنتی را سر مشق و  الهام بخش کارهای خود قرار داده و می دهند.

بطور حتم، همین شیشه‌های ترشی و مربای پشت پنجره‌ها، الهام بخش طراح فرانسوی شرکت الکترولوکس شده است تا یخچالی طراحی کنند که از حداقل انرژی برای خنک کردن مواد غذایی استفاده کند.

این یخچال زیبا و خاص به گونه ای طراحی شده است که در پشت پنجره آشپزخانه‌ها یعنی بیرون از فضای ساختمان، بر روی دیوار  نصب می‌شود.

یخچال‌هایی که در زمستان با بهره وری از سرمای هوای بیرون و در تابستان با انرژی خورشیدی از حداقل انرژی برای خنک کردن و حفظ مواد غذایی استفاده می‌کنند . طراح این تکنولوژی بی‌نظیر نیکلاس هوبرت، فرانسوی است.

این یخچال‌ها به یخچال‌های خارجی معروف شده‌اند. یخچال‌هایی که بیرون منزل بر روی دیوار ساختمان نصب می‌شوند. و  بصورت کشویی طراحی شده و کار می کنند.

طراح خلاق این یخچال می‌گوید: امتیاز و برتری این یخچال در مصرف پایین "انرژی" و همچنین بسیار سودمند برای آپارتمان‌های کوچک جهان امروزی‌است. این یخچال در زمستان با دمای پایین (به دلیل سرمای بیرون) در مصرف انرژی، صرفه جویی می‌کند.

در طول تابستان هم با انرژی خورشیدی از طریق پانل‌های خورشیدی به مهار گرما و قدرت خنک کننده یخچال کمک کرده تا بتواند مواد غذایی‌ درون آن را خنک و سالم نگه‌دارد. همچنین این یخچال از آزمایش‌های مختلف استاندارد‌های جهانی  برای کسب ایزو، سر بلند بیرون آمده است.

این یخچال در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار جهانی عرضه شده است. تا کمکی برای حفظ انرژی در جهانی که سوخت و انرژی ذخیره آن رو به اتمام است،باشد.

http://www.techfemina.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰