رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما در زمان وزیر فعلی آموزش و پرورش، شاهد رشد مدارس هیأت‌امنایی هستیم و آماری منعکس می‌شود که مدارس هیأت امنایی شهریه تعیین کردند که این خلاف قانون است و علل اخذ وجه در مدارس هم از اینجاست.

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: آموزش و پرورش روند نامطلوبی درخصوص مدارس هیأت امنایی در پیش گرفته است. وی افزود: حدود 6 - 5 سال پیش طرحی تحت عنوان مدارس هیأت امنایی تصویب شد که در آیین‌نامه این مدارس عنوان شد که برای اداره مدرسه می‌توان مبلغی از اولیا گرفت،

در آن زمان این آیین‌نامه را در مجلس مورد بررسی قرار دادیم و طی نامه‌ای کتبا درخصوص این نوع مدارس به وزیر آموزش و پرورش وقت تذکر دادیم که منجر شد بندهایی از آیین‌نامه تغییر یابد و مدارس هیأت امنایی مدارسی شدند که عد‌ه‌ای از خانواده‌ها جمع می‌شوند و نهایتا کمک و همفکری به مدرسه می‌کنند و تأکید شد که به هیچ عنوان شهریه‌ای اخذ نخواهد شد.

عباسپور افزود: آموزش و پرورش یک پوششی تحت عنوان مدارس هیأت امنایی درست کرده و به‌طور غیرشفاف این‌ مدارس اخذ شهریه می‌کنند درصورتی‌که در آیین‌نامه مدارس هیأت‌امنایی چنین کاری تخلف است و همین مسئله باعث شده است که در مدارس ما تضاد و دگرگونی ایجاد شود و مدارس دولتی که جزء مدارس هیأت امنایی نیستند به‌خود اجازه می‌دهند، مبالغی را اخذ کنند.

کد خبر 136135

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز