یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: با آنکه ورزش مدارس حال و روز خوشی ندارد، اما مسئولان هر روز وعده ورود رشته‌های جدید ورزشی مانند ژیمناستیک، کشتی، پینگ‌پنگ، شنا، شطرنج، دو و ‌میدانی، ضرباهنگ باستانی و طناب بازی به مدارس را مطرح می‌کنند.

ورزش مدارس

در آخرین این اقدامات قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور سلامت و تربیت‌بدنی از اجباری شدن رشته طناب‌زنی برای دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی خبر داد. کیومرث هاشمی که مدعی احیای ورزش مدارس است، اجباری شدن رشته طناب‌زنی را منوط به ایجاد امکانات کرده است.

در حالی وی از اجباری شدن رشته طناب‌زنی در مدارس سخن می‌گوید که پیش از این وعده‌های وی و سایر مقامات ارشد آموزش و پرورش مبنی بر آموزش رشته‌های ورزشی مانند ژیمناستیک، کشتی، پینگ‌پنگ و باستانی عملی نشده است. در این میان تنها رشته شنا، آن هم به‌صورت صوری و با هیاهو و تبلیغات بسیار انجام شد که مسئولان مدعی هستند کاملا موفقیت آمیز بوده است و همه دانش‌آموزان پایه سوم دبستان شنا آموخته‌اند. غفلت مسئولان آموزش و پرورش از ورزش مدارس و پرداختن به کارهای فانتزی تاکنون چاره‌ساز نبوده، البته آنان مدعی هستند هر طرحی در آموزش و پرورش در آغاز با موفقیت 75 درصدی توام است.

کد خبر 135058

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز