دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در سخنرانی خود به مناسبت یازدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان اعلام کرد

 هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا درباره موشک‌های حزب‌الله لبنان و حماس در فلسطین ترس و نگرانی در چشمان وی دیده است. سیدحسن نصرالله ادامه داد: سخنرانی باراک اوباما در کمیته ایپک و سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا باور ما را درباره درستی گزینه مقاومت تقویت کرد. تحولات و حوادث 3 دهه گذشته ثابت کرد که گزینه درست و واقعی، گزینه مقاومت مردمی مسلحانه است.

سید حسن نصرالله گفت: با شنیدن این سخنان، ایمان ما به راهی که انتخاب کرده‌ایم بیشتر می‌شود. این موضوع اثبات می‌کند که گزینه ما واقعی، عقلانی و منطقی بوده است و تنها چیزی که می‌تواند اهداف ما را محقق کند، «مقاومت مسلحانه مردمی» است و گزینه مذاکرات، گزینه‌ای بیهوده، خوار‌کننده و اتلاف وقت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: اوباما مناسبات میان آمریکا واسرائیل را به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا داده و تشکیل دولت فلسطینی و توافق آشتی فتح و حماس را نیز رد کرده است. او همچنین از اظهارات خود درباره بازگشت به مرزهای سال 1967 نیز عقب‌نشینی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اوباما و نتانیاهو تیر خلاص و نهایی را به طرح صلح عربی شلیک کردند، اعلام کرد که اکنون زمان آن رسیده است که این طرح از دستور کار خارج شود.دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: نتانیاهو در سخنانی در سال 2007 گفت که روند پیشرفت اسرائیل از سال 2000 در لبنان به حالت معکوس درآمد و کار به عقب‌نشینی اسرائیل از غزه رسید. به این ترتیب اسرائیل دیگر در چشم اعراب، دولتی شکست‌ناپذیر نیست و تردیدهای جدی درباره موجودیت آن به‌وجود آمده است. هنگامی که نتانیاهو در کنگره آمریکا درباره موشک‌های حزب‌الله و حماس سخنرانی می‌کرد نیز همین ترس و نگرانی در چشمانش دیده می‌شد.

وی تاکید کرد: از اتحادیه عرب می‌خواهیم در واکنش به سخنرانی نتانیاهو طرح عربی را به‌طور نهایی از دستور کار خارج کند. در برابر فلسطینی‌ها گزینه‌ای جز مقاومت باقی نمانده است و ما از امت اسلام می‌خواهیم از مقاومت فلسطین حمایت کند.

کد خبر 136102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز