همشهری آنلاین: کشورهای شرکت کننده در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در بالی اندونزی عصر چهارشنبه در پایان نخستین روز از این اجلاس، با انتشار بیانیه ای بمناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این جنبش بر رد تحریم های یکجانبه علیه کشورهای عضو تاکید کردند.

 غیرمتعهدها اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورهای عضو را رد کردند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از بالی اندونزی ، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این بیانیه همچنین با تاکید بر دستاوردهای قابل ملاحظه این جنبش، از بدو تاسیس تاکنون، بر تداوم این مسیر برای تحقق اهداف و اصول جنبش، در پنجاه سال آینده تاکید کردند.

تعهد برای دستیابی به جهانی امن تر از طریق توسعه خلع سلاح و گسترش ثبات و امنیت بین المللی و خلع سلاح کامل اتمی، از جمله محورهای بیانیه جنبش عدم تعهد است .

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بیانیه خود مشارکت فعال برای ایجاد جهان چند قطبی از طریق همکاری های دو جانبه و چند جانبه در سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی و تلاش برای اصلاح ساختار سازمان ملل را از دیگر خواسته های خود اعلام کردند.

استفاده از ابزار موثر و اقدامات درخور برای توسعه صلح در جهان، گسترش دمکراسی به عنوان یک ارزش جهانی برای تعیین سرنوشت کشورها به دست خودشان، تاکید بر تداوم اصل حاکمیت ملی، حفظ تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور کشورها از دیگر محورهای گنجانده شده در این بیانیه است .

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این بیانیه بر دستیابی به صلح عادلانه و قابل قبول در خاورمیانه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، حمایت از حقوق و آرمان های مردم فلسطین برای دستیابی به صلح و عدالت، تداوم مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و قاچاق انسان و توسعه همکاری کشورهای جنوب - جنوب و تقویت همکاری های اعضای جنبش با کشورهای عضو گروه 77 و چین نیز تاکید کردند.

کد خبر 136063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز