مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی آمریکا طرح‌هایی را برای فضاپیمای جدیدی منتشر کرد که برای حمل فضانوردان به مقاصد دوردست و نهایتا مریخ طراحی شده است.

orion

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، این سامانه که به وسیله حمل و نقل چند منظوره افراد موسوم است، عمدتا بر مبنای فضاپیمای مشهور به اوریون است که بخشی از طرح‌های توسعه یافته در دوره ریاست جمهوری جورج بوش برای بازگشت فضانوردان به ماه محسوب می‌شود.

این فضاپیما که می‌تواند تا چهار فضانورد را حمل کند، قادر است تا 21 روز آنها را حفظ کند و 10 برابر ایمن‌تر از ناوگان فضایی کنونی است که به زودی بازنشسته می‌شوند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا تصمیم به کنار گذاشتن برنامه دوره بوش شد که محوریت آن استفاده از اوریون برای سفر به ماه بود. آن برنامه از زمانبندی خود عقب افتاد و هزینه‌هایش از برآوردهای انجام شده، فراتر رفت.

مقامات استدلال کردند که این برنامه هیچ‌گاه با سطح کنونی بودجه‌ها به اهداف خود نخواهد رسید. ناسا اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده تجاری از سفرهای فضایی و بردن ثروتمندان علاقمند به فضانوردی در مدار پایینی زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این سازمان از این منابع برای توسعه فضاپیماهای جدید به منظور سفر به اعماق فضا بهره خواهد گرفت و نخستین سفر قرار است به مریخ باشد.

داگلاس کوک، رییس ماموریت سامانه‌های اکتشافی ناسا گفت، ناسا با استفاده از مبنای فضاپیمای اوریون که اکنون در حال توسعه است، قادر خواهد بود به صورت موثری از منابع خود در دوره‌ای که بودجه به شدت کاهش یافته، استفاده کند.

کد خبر 136052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز