دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: از دکوراسیون ایتالیایی در فضای داخلی و بیرونی بسیار استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید برای تزیین یک یا کل اتاق‌ها از طرح‌ها و کارهای دستی ایتالیایی الگو بگیرید.

آشنایی با دکوراسیون ایتالیایی

در این سبک، دیوارها معمولا کرم، طلایی، زرد، همراه با کف‌پوش‌های چوبیست. الهام گرفتن از طبیعت نقش مهمی در انتخاب رنگ‌های داخلی دارد. این رنگ‌ها می‌توانند آبی و سبز مدیترانه‌ای، قرمز اخرایی و قهوه‌ای و یا نارنجی به رنگ غروب آفتاب باشند. سبک ایتالیایی از رنگ‌های تند استفاده می‌کند، چیزی فراتر از رنگ‌های نقاشی یا مداد رنگی شبیه به رنگ جواهرات. پس در انتخاب و خلق رنگ‌های متضاد با آزادی کامل و بدون ترس عمل کنید.

 مبلمان

مبلمان دکوراسیون ایتالیایی بر اساس ایجاد جوی صمیمی و به منظور سرو غذا است. بنابر این آشپزخانه، اتاق‌های ناهارخوری و پذیرایی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

- با یک میز غذاخوری و نیمکت‌های ساخته شده از چوب طبیعی شروع کنید.
 
- در ایوان یا پاسیو یک میز مخصوص غذا یا نوشیدنی که روی آن با شیشه زرد پوشیده شده است، بگذارید. کابینت‌های بزرگ چوبی و قفسه‌های کوچک مخصوص نوشیدنی برای قرار دادن بطری‌ها، لیوان‌ها و بشقاب‌های سرامیکی رنگی را فراموش نکنید.

- در اتاق‌خواب‌ها از تخت فلزی و لحاف با طرح عروسکی استفاده کنید و عکس‌های خانوادگی را داخل کتابخانه رنگ روشن پخش کنید.

- وسایل تزیینی ایتالیایی بسیار مناسب این نوع دکوراسیون است. سرامیک، سفال، جام‌های ونیزی، صنایع دستی فلزی مخصوص تزیین دیوار، کاشی‌های رنگ‌شده با دست، طراحی با کاشی، گلدان‌های بزرگ و تابلوهای نقاشی مناظر ایتالیا بسیار ایده‌ال‌اند.

- تاکید این دکوراسیون بر روی طبیعت است و هماهنگی فضای داخلی و بیرونی به معنی حداکثر استفاده از نور طبیعی است. پنجره‌ها را با پرده نپوشانید. بگذارید نور از میان حفاظ یا حتی المقدور از پارچه یا پرده‌های نازک و نیمه به داخل نفوذ کند.

- در ورودی‌ها، از گیاهان طبیعی بزرگ، گل‌های وحشی و ظرف‌های بزرگ پر از میوه‌های تازه استفاده کنید تا حالت خوشامدگویی را حفظ کنید.

دکوراسیون

 

کد خبر 136028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز